„Miért dudálsz? A többiek látnak téged.”

2021. 03. 01.

duda_m.jpg

Az indiai Hyderabad városában a közlekedőket fényújság faggatja: „Miért dudálsz? A többiek látnak téged.”

De hiába a csendes propaganda, a szubkontinens járművezetőinek generációi nőttek fel abban a tudatban, hogy muszáj dudálni, már csupán önvédelemből is.

Amikor az automobilizmus elterjedt a hatalmas országban, ha baleset történt, az volt a hatóság első kérdése, dudáltak-e a járművezetők, vagy sem. Ezért aztán mindenki nyomni kezdte, olyannyira, hogy nincs olyan település, ahol ne lenne folytonos a dudaszó. 

Pusztán azért nem mondhatjuk, hogy teljes az anarchia, mert minden főút közepén betonkerítés húzódik, hogy legalább nagy vonalakban egy irányban közlekedjenek a járművek. De azért még az autópályán is előfordul, hogy szembe jön a tevefogat, vagy áthajtják a csordát a helyiek.

india14_m.jpg

A városokban pedig… szóval jobb, ha külföldi nem bérel autót. Ha valaki elboldogul az indiai utakon, már nem érheti meglepetés sehol a világon.

india16_m.jpg

Az indiai utca nem csupán zsúfolt, hanem kaotikus is. Jönnek a kerékpárosok, a robogók, amelyeken két-háromgyerekes családok ülnek, az itt tuktuknak nevezett háromkerekű ponyvatetős járművek, afféle iránytaxik, amelyek sokszor tucatnyi embert is szállítanak, és persze jönnek az autók, buszok és a teherkocsik. Körülbelül egyszerre és minden irányból.

india10_m.jpg

Mellékutcából körül sem nézve sorolnak be a forgalomba, és soha senki nem néz a visszapillantó tükörbe. Sőt Delhiben az autósok harmada be is hajtja a tükrét, nehogy megsérüljön a nagy tolongásban.

india4_m.jpg

A tükör talán valami luxuskiegészítőnek számíthat Indiában, hiszen nem egyszer látni olyan kocsit, amely egyet sem kapott.

india3_m.jpg

A vezetőket láthatóan nemigen érdekli a körülöttük viharos tengerként hullámzó forgalom. Az őszi vallási fesztiválok idején úgyis megáldják a járműveket, ha pedig karambol lenne, hát az meg a rossz karma miatt következik be. Csupán azt érdekli, mi van az úton, aki előzni óhajt. Ő pedig nyomja a kürtöt, ahogy csak tudja.

Ezért is olvasható a felirat a teherautók hátulján: Horn please – Dudáljon kérem!

india1_m.jpg

Egyébként mindenki folyamatosan dudál. De itt nem azt a funkciót tölti be, mint nálunk. És nem is olyan „nem térek ki, hát jobb, ha lapulsz”, mint Kínában. Indiában csak a tevefogat és a bicajos nem kürtöl, de csak azért, mert nincs neki.

Az indiai járművezető azért nyomja folyton, hogy jelezze a soha körül nem néző többieknek, hogy hol van. Megtörtént, hogy a dugóban sokszoros S alakban szlalomozva előrébb vergődő robogós azért nyomta szakadatlanul a dudát, hogy véletlenül ne húzzák rá a kormányt.

Az idegenvezető szerint Indiában nincs a nálunk megszokott járművezető képzés, mert állítólag azt tartják, ha valaki megengedheti magának, hogy járművet vegyen, az jogosítványt is tud venni. Így aztán marad a hindu fatalizmus, a karmába vetett hit – és a duda.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5216443816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (7) ABS (5) ADAC (6) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (13) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (79) Audi A3 (6) Audi A3 Sportback (8) Audi A4 (7) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (7) Audi Q8 (5) autó (25) autóimport (6) autólopás (5) autópálya (10) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (8) autó biztosítás (5) baleset (29) benzines autó (6) benzinmotor (7) biztonság (10) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (11) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (733) Continental (6) családi autó (10) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (5) Das WeltAuto (120) Datahouse (5) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) e-tron (10) Egyesült Államok (5) elektromos (7) elektromos Audi (6) elektromos autó (56) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (12) Euro NCAP (8) Ford (24) Frank György (7) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (156) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (11) használtpiac (5) használt autó (138) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (259) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (271) Hyundai (7) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (7) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (8) kisszines (203) kombi (10) koronavírus (33) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (6) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (11) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (12) MGE (6) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (13) NCAP teszt (5) Németország (7) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (7) Octavia (9) Opel (20) Peugeot (5) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (24) Porsche (29) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (6) Renault (7) rendőrség (7) rendszám (5) sávtartó asszisztens (5) SEAT (44) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (79) Skoda Auto (11) Skoda Fabia (5) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (23) Skoda Superb (12) sportautó (7) SUV (43) suv autó (7) Suzuki (13) személyautó (14) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (7) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (5) téligumi (10) Tesla (5) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (12) Transporter (10) TSI (10) tudta (9) újautó (29) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (150) Volkswagen-csoport (43) Volkswagen Golf (23) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (9) Volkswagen Passat (7) Volkswagen Polo (7) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (6) Volkswagen Transporter (5) VW (7) What car? (9) WLTP (7) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása