Golf GTI-történet
Ezzel a limitált Clubsport 45 modellel ünnepli a Volkswagen a 45 éves Golf GTI sorozatot.
A Volkswagen teljesen új pályára lépett, amikor 1976 nyarán piacra dobott egy kifejezetten sportos Golfot: a GTI-t. Akkoriban még senki sem gondolta volna, hogy a Golf GTI végül a világ legsikeresebb kompakt sportautója lesz. De pontosan ez történt, és az eredetileg tervezett 5000 jármű gyártásától négy és fél évtized alatt eljutottunk a 2,3 milliós darabszámig. Most a Volkswagen jubileumi modellel ünnepli ennek az ikonikus autónak a 45. születésnapját: a Golf GTI Clubsport 45 már most gyűjtői darabnak számít.
A menetstabilizáló rendszerbe integrált vezérlésű első elektronikus differenciálzárral, különleges hátsó szárnnyal, módosított versenypálya-üzemmóddal és sportkipufogó-rendszerrel ellátott autó a 2,0 literes, 300 lóerős turbómotorjával bizonyára nagy sebességre képes, ám a gyári sajtóanyag csak annyit ír, hogy a „verseny” felszereltségi csomagból kivették az elektronikus sebességhatároló funkciót, amely a többi változatot nem engedi 250 kilométer/óránál gyorsabban menni.
De lássuk, mire voltak képesek a korábbi GTI modellek!
Golf I GTI (1976–1983)
Golf II GTI (1984–1991)
Golf III GTI (1991–1997)
Golf IV GTI (1998–2003)
Golf V GTI (2004–2008)
Golf VI GTI (2009–2012)
Golf VII GTI (2013–2020)
Golf VIII GTI (2020–)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.