14,7 évre nőtt a magyar autóállomány kora

2021. 03. 26.

trabant_m.jpg

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az elmúlt év végén a magyar személygépkocsi-állomány átlagos kora elérte a 14,7 évet. Ahhoz, hogy fiatalodjon az állomány, évente 150 ezer új személyautót kellene forgalomba helyezni, és legalább ennyi régi kocsit küldeni a bontóba.

A személygépkocsi-állomány átlagos kora (év) és száma (millió darab)

2007    10,3     3,012

2008    10,4     3,055

2009    10,8     3,013

2010    11,3     2,984

2011    11,9     2,967

2012    12,5     2,986

2013    13,0     3,040

2014    13,4     3,107

2015    13,7     3,196

2016    13,9     3,313

2017    14,1     3,471

2018    14,2     3,641

2019    14,4     3,812

2020    14,7    3,920

Forrás: KSH

A nemzetközi hitelválság kirobbanása előtti „utolsó békeév” végén a KSH nyilvántartása szerint mindössze 10,3 év volt az alig több mint hárommillió személyautó átlagos kora. Az állomány 2020 decemberére nagyjából 900 ezer darabbal emelkedett, viszont az öregedés mértéke 4,4 évre rúgott. Ennek oka elsősorban az, hogy a használtan importált autók csaknem háromnegyede elmúlt tízéves.

„Ezek az autók öt éven belül használhatatlanná válnak, vagy gazdasági totálkárosok lesznek. Mégpedig azért, mert nagyon sokba kerül az olcsón vásárolt, de hibás, öreg autók tisztességes rendbehozatala. Ha a hatszátezer forintért vásárolt autón valami elromlik, és azt mondják, kétszázezer a javítása, akkor mindenki meghökken, a kocsi pedig megy a bontóba” – mondta Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója, rámutatva, hogy a működőképesség visszaállítása nem értéknövelő beruházás. A kocsi attól még tizenéves marad, és a piac ennek megfelelően árazza be, és csak ráfizetéssel lehet eladni.

Tehát nem éri meg kicserélni egy öreg dízelmotor befecskendező rendszerét, vagy egy benzinesnél a motorvezérlést, mert az autó értéke egy forinttal sem nő. Már nálunk is kerülnek olyan kocsik a bontóba, amelyek kívülről rendben vannak, csak éppen egy vagyonba kerülnek, hogy motorikusan is rendben legyenek.

A leggyakoribb márkák Magyarországon (darab)

Opel           496 308

Suzuki        428 863

VW            383 508

Ford           323 037

Renault       222 607

Toyota        219 618

Škoda         214 658

Forrás: KSH

A legfiatalabb márkák átlagos kora (év)

Dacia          5,8

KIA            8,2

Hyundai     9,7

Škoda         12,3

Toyota        12,4

Volvo         12,4

Forrás: KSH

A legidősebb márkák átlagos kora (év)

Zastava                34,6

Datsun/Nissan      34,5

Polski FIAT          33,9

Wartburg              33,5

Trabant                33,3

Lada                     26,8

Tavria                  26,3

Daihatsu               22,3

Forrás: KSH

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr9216479658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (7) ABS (5) ADAC (6) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (80) Audi A3 (6) Audi A3 Sportback (8) Audi A4 (7) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (5) autó (26) autóimport (6) autólopás (6) autópálya (10) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (29) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) biztonság (10) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (12) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (742) Continental (6) családi autó (10) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (121) Datahouse (5) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) e-tron (10) Egyesült Államok (5) elektromos (7) elektromos Audi (6) elektromos autó (58) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (12) Euro NCAP (10) FIAT (5) Ford (24) Frank György (7) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (156) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (11) használtpiac (5) használt autó (138) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (259) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (276) Hyundai (7) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (8) kisszines (207) kombi (11) környezetbarát (5) koronavírus (34) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (6) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (11) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (12) MGE (6) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (13) NCAP teszt (5) Németország (8) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (7) Octavia (10) Opel (20) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (25) Porsche (30) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) rendőrség (10) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (45) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (82) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (5) Skoda Fabia (5) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (24) Skoda Superb (13) sportautó (7) SUV (43) suv autó (7) Suzuki (13) személyautó (15) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (7) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (12) Transporter (10) TSI (10) tudta (9) újautó (29) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (154) Volkswagen-csoport (47) Volkswagen Golf (24) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (10) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (7) Volkswagen Polo (8) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (6) Volkswagen Transporter (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (10) WLTP (7) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása