Mindennél fontosabb a gyalogosok védelme

2021. 04. 14.

ncap_t6_1.jpg

Néha egészen megható, mennyire terjed az autósok körében a gyalogátkelőhelyek tisztelete. Gyakran még akkor is csökkentik a sebességet a zebrához közeledve, ha a gyalogos még el sem döntötte, átmegy-e a másik oldalra. Ez a figyelmesség persze korántsem felesleges, hiszen életeket menthet, különösen a nehezen belátható átkelőhelyeknél, ahol az átkelni készülő gyalogosokat parkoló járművek, vagy bokrok takarhatják el a járművezető elől.

Nagyjából 30 km/óra az a sebesség, amiről egy jármű intenzív fékezéssel nagyjából 7 méteren belül megállítható. Ehhez jön még a reakcióidő alatt megtett út és a fékkésedelmi idő, amelyekre 1 másodpercet figyelembe véve összesen körülbelül 15 méteres féktávolság adódik.

Annak érdekében, hogy ilyenkor se történjen baleset, kifejlesztették a zseniális „Front Assist” vészfékező asszisztenst. Az elmúlt évben az Euro NCAP minden korábbinál nagyobb figyelmet szentelt az autóbiztonsági tesztek során az olyan vezetéstámogató rendszerekre, mint egyebek között a Front Assist.

A járművek utasvédelme mellett ugyanis az Euro NCAP azt is megvizsgálja, hogy az automatikus vészfékező rendszerek (AEB, Autonomous Emergency Braking System) milyen hatékonyan védik meg az olyan sérülékeny útonjárókat (Vulnerable Road Users), mint a gyalogosok vagy a kerékpárosok.

Az ősszel az Euro NCAP által tesztelt Volkswagen ID.3 például nem csupán az öt csillagjára büszke, hanem arra is, hogy a gyalogosvédelme 71 százalékos.

ncap_id3.jpg

A Front Assist ugyanakkor ahhoz is nagyban hozzájárult, hogy Euro NCAP-aranyérmet kapott a VW T6.1 a legbiztonságosabb kisbuszként.

ncap_t6_2.jpg

De a zebrára visszatérve: a járművezetőknek azt javasoljuk, hogy a gyalogátkelőhelyhez közeledve úgy válasszák meg a sebességet, mintha a családjuk várna az átkelésre az út szélén.

A gyalogosok pedig sose felejtsék el, hogy nincsenek kivilágítva. Tehát este, sötét ruhában az út szélén álló gyalogos nem minden esetben látható messziről, úgyhogy ne felejtsük el, hogy ugyan a Front Assist és az AEB életet ment, de az elővigyázatosságot semmi sem helyettesíti!

Ezért minden esetben győződjünk meg arról, hogy a közeledő autó vezetője észlelt minket, és biztosította az elsőbbségünket. Az előrelátást persze a gyerekeknek is meg kell tanítani, és egyebek közt azt is, hogy a zebrán átkelve a bicajt toljuk, nem pedig hajtjuk, mert így jobban berögződik a jövő önálló közlekedőjébe is az óvatosság.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5416500344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (7) ABS (5) ADAC (6) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (80) Audi A3 (6) Audi A3 Sportback (8) Audi A4 (7) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (5) autó (26) autóimport (6) autólopás (6) autópálya (10) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (29) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) biztonság (10) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (12) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (743) Continental (6) családi autó (10) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (121) Datahouse (5) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) elektromos (7) elektromos Audi (6) elektromos autó (58) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (12) Euro NCAP (10) FIAT (5) Ford (24) Frank György (7) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (156) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (11) használtpiac (5) használt autó (138) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (259) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (277) Hyundai (7) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (8) kisszines (207) kombi (11) környezetbarát (5) koronavírus (34) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (6) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (11) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (12) MGE (6) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (13) NCAP teszt (5) Németország (8) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (7) Octavia (10) Opel (20) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (25) Porsche (30) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) rendőrség (10) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (45) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (83) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (5) Skoda Fabia (6) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (24) Skoda Superb (13) sportautó (7) SUV (43) suv autó (7) Suzuki (13) személyautó (15) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (8) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (12) Transporter (10) TSI (10) tudta (9) újautó (29) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (154) Volkswagen-csoport (47) Volkswagen Golf (24) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (10) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (7) Volkswagen Polo (8) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (6) Volkswagen Transporter (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (10) WLTP (7) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása