Pazarul teljesített az Enyaq és az ID.4 is az Euro NCAP-teszten
A független minősítőintézet, az Európai Újautó-értékelési Program (Euro NCAP) jelentése szerint a Škoda Enyaq iV és a Volkswagen ID.4 egyaránt ötcsillagos minősítést kapott. A Dacia Sandero Stepway és a Logan viszont csak két csillagot ért el.
A Škoda Enyaq iV is megkapta a Volkswagen-csoport moduláris platformját, amelyet az akkumulátoros elektromos járművekhez fejlesztettek ki, tehát ugyanarra az alapra épült, mint az ID.4. Az Euro NCAP megállapította, az Enyaq és az ID.4 egyaránt lenyűgöző teljesítményt nyújt, és a különböző értékelési területeken legfeljebb néhány pont választja el őket.
Az utasokat, valamint a nagy feszültségű akkumulátort robusztus szerkezeti elemek védik, de emellett ott van az alapfelszereltségi listán a függöny és középső légzsákokat is tartalmazó rendszer, amely akár kilenc légzsákkal és átfogó proaktív utasvédelemmel (Proactive Occupant Protection) óvhatja a bent ülőket. Így nem csoda, hogy mindkét autó 90 százalék feletti eredményt ért el a felnőtt utasok védelmében.
A bent ülő gyerekek védelmében elért 89 százalékos teljesítménnyel pedig az Euro NCAP tesztek eddigi legjobb eredményét érte el a két modell.
Ezzel szemben a Dacia Sandero Stepway és a Logan mindössze két csillagot kapott, és mindkét változat azonos pontszámot ért el az Euro NCAP tesztjein.
A két Dacia nemcsak az utasok, hanem a gyalogosok védelmében is igen alacsony pontszámot szerzett, pedig az Euro NCAP ez utóbbinak egyre nagyobb figyelmet szentel a vizsgálatai során.
A Škoda Enyaq iV fedélzetén például a legkorszerűbb vezetői segédrendszerek egész sora figyelmeztethet számos menethelyzetben az esetleges ütközésre, illetve segíthet aktívan megelőzésben. Ezek között szerepel például az előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist, a hátsó keresztirányú forgalomasszisztenssel (Rear Traffic Alert) bővített sávváltást segítő rendszer (Side Assist), valamint a kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist), a bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist) és a kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning).
A menetasszisztens (Travel Assist) a jármű hossz- és keresztirányú irányításában segíti aktívan a vezetőt, és az adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) mellett az útépítési szakaszokat is érzékelő adaptív sávtartásasszisztens (Adaptive Lane Assist), a közlekedési torlódásasszisztens (Traffic Jam Assist), valamint a vészhelyzetasszisztens (Emergency Assist) technikáit is magában foglalja.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.