Bemutatkozott a Fabia IV: Nagyobb, áramvonalasabb, Škodább
Nem mondhatjuk, hogy a Škoda gyakran váltogatná a Fabia modelleket, hiszen a minap csupán a negyedik generációt mutatták be, míg a modell első kivitele 1999-ben került az utakra. De az sem mellékes, hogy 22 év alatt több mint 4,5 millió kelt el ebből a remek autóból.
Szerencsére a harmadik és a negyedik nemzedék stílusa alig tér el egymástól, ugyanakkor az új Fabia 11 centiméterrel 4,11 méteresre nőtt és 380 literrel kategóriája legnagyobb csomagterét kínálja. És miközben minden irányban tágult az autó, különösen érdekes, hogy légellenállási együttható (cw) 0,28-ra csökkent, míg a harmadik generációs modellé még 0,32 volt. A kisautók szegmensében kiemelkedő érték egyebek között az ötletes hűtőzsaluzatnak köszönhető, amely 120 km/h-s sebességnél akár 0,2 literrel is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást.
De visszatérve a méretekre: a Fabia 4108 milliméteres hosszúságával először lépi túl a négyméteres határt. Elődjéhez képest a 111 milliméterrel hosszabb és tengelytávja is jelentősen, 94 milliméterrel 2564 milliméterre nőtt, így a Fabia IV még nagyobb helyet kínál a bennülőknek, különösen a hátul helyet foglaló utasainak. Az immár 2564 milliméteres tengelytáv nagyobb, mint az első generációs Octaviáé volt, hiszen az 1996-ban csupán 2512 millimétert kínált.
Az 1780 milliméteres szélesség 48 milliméteres növekedést jelent. A nagyobb méretek pedig még több helyet biztosítanak a beltérben. A Škoda tervezői a csomagtér térfogatát is jelentősen megnövelték, amely már az elődmodellben is a szegmens legnagyobbjának számított. Az új Fabia így 380 literes csomagtartót kínál, ami 50 literrel nagyobb, mint az elődmodellnél, és a hátsó ülések lehajtásával összesen 1190 literesre bővíthető.
Az új Škoda Fabia motorkínálata
A Škoda a Volkswagen Csoport új EVO generációjának öt tagját is kínálja kisautójához, és mindegyik megfelel az Euro 6d szigorú kipufogógázszabvány előírásainak. Az új csúcsmotor a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóval.
A márka két, hengerenkénti szívócsatorna-befecskendezésű (MPI) benzinmotort kínál belépőmotorként. A két háromhengeres 1.0 MPI 48 kW (65 LE) és 59 kW (80 LE) teljesítményt nyújt egy liter összlökettérfogatából, ami egyaránt 4-4 kilowattal (5 LE) több mint az előző generáció megfelelő tagjai esetében. Mindkét motort a Škoda Auto fejlesztette ki és Csehországban gyártja.
Motor |
Hengerek száma |
Max. teljesít-mény – kW (LE) |
Max. |
Sebesség-váltó |
Max. |
Gyor-sulás |
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált*(l/100 km) |
Szén-dioxid-kibocsátás*(g/km) |
1.0 MPI EVO |
3 |
48 (65) |
93 |
ötfokozatú, manuális |
172 |
15,5 |
5,1 |
116-131 |
1.0 MPI EVO |
3 |
59 (80) |
93 |
ötfokozatú, manuális |
179 |
15,1 |
5,1 |
116-131 |
1.0 TSI EVO |
3 |
70 (95) |
175 |
ötfokozatú, manuális |
195 |
10,6 |
5,1 |
113-128 |
1.0 TSI EVO |
3 |
81 (110) |
200 |
hatfokozatú man./hét-fok.DSG |
205 |
9,7/9,5 |
5/5,5 |
114-128/ 125-139 |
1.5 TSI EVO |
4 |
110 (150) |
250 |
hétfokozatú DSG |
225 |
7,9 |
5,6 |
128-142 |
*Előzetes adatok
Biztonságban a Menetasszisztenssel, fokozott kényelem a Parkolási asszisztenssel
Kívánságra a Fabia a menetasszisztens (Travel Assist) rendszerével első ízben támogathatja automatikusan a vezetőt a jármű hossz- és oldalirányú vezetésében. Az egyetlen gombnyomással aktiválható berendezés több asszisztensrendszert is kombinál. Az adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC) egészen 210 kilométer/óráig önműködően igazítja a sebességet a Fabia előtt haladó jármű tempójához. Szükség esetén a sávtartás-asszisztens (Lane Assist) korrekciós kormányzási beavatkozással segítheti az autót az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartani.
A menetasszisztens a kézérzékelés (Hands-on Detect) funkció segítségével azt is ellenőrizheti, hogy a vezető rendszeresen érinti-e a kormánykereket. További opcionális technika a továbbfejlesztett sávváltás-asszisztens (Side Assist), amely már akár 70 méter távolságból érzékeli a hátulról közelítő vagy éppen a visszapillantó tükrök holtterében lévő járműveket, és figyelmezteti a vezetőt.
Első ízben nyújthat a parkolási asszisztens (Park Assist) a Fabia vezetőjének kényelmes támogatást a parkolás során. A rendszer 40 kilométer/órás sebességig figyeli a megfelelő méretű hossz- és keresztirányú parkolóhelyeket, beálláskor pedig kívánságra átveszi a kormányzás feladatát. A manőverasszisztens (Manoeuvre Assist) érzékelőivel parkoláskor felismeri a jármű előtt vagy mögött feltűnő, veszélyt jelentő akadályokat, s adott esetben önállóan fékez. Szintén újdonság a Fabia kínálatában a közlekedési táblákat felismerő funkció (Traffic Sign Recognition), valamint az előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészülő Front Assist technikája.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.