Bemutatkozott a Fabia IV: Nagyobb, áramvonalasabb, Škodább

2021. 05. 10.

fabia4_m.jpg

Nem mondhatjuk, hogy a Škoda gyakran váltogatná a Fabia modelleket, hiszen a minap csupán a negyedik generációt mutatták be, míg a modell első kivitele 1999-ben került az utakra. De az sem mellékes, hogy 22 év alatt több mint 4,5 millió kelt el ebből a remek autóból.

fabia_history_m.jpg

Szerencsére a harmadik és a negyedik nemzedék stílusa alig tér el egymástól, ugyanakkor az új Fabia 11 centiméterrel 4,11 méteresre nőtt és 380 literrel kategóriája legnagyobb csomagterét kínálja. És miközben minden irányban tágult az autó, különösen érdekes, hogy légellenállási együttható (cw) 0,28-ra csökkent, míg a harmadik generációs modellé még 0,32 volt. A kisautók szegmensében kiemelkedő érték egyebek között az ötletes hűtőzsaluzatnak köszönhető, amely 120 km/h-s sebességnél akár 0,2 literrel is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást.

De visszatérve a méretekre: a Fabia 4108 milliméteres hosszúságával először lépi túl a négyméteres határt. Elődjéhez képest a 111 milliméterrel hosszabb és tengelytávja is jelentősen, 94 milliméterrel 2564 milliméterre nőtt, így a Fabia IV még nagyobb helyet kínál a bennülőknek, különösen a hátul helyet foglaló utasainak. Az immár 2564 milliméteres tengelytáv nagyobb, mint az első generációs Octaviáé volt, hiszen az 1996-ban csupán 2512 millimétert kínált.

fabia9_m.jpg

Az 1780 milliméteres szélesség 48 milliméteres növekedést jelent. A nagyobb méretek pedig még több helyet biztosítanak a beltérben. A Škoda tervezői a csomagtér térfogatát is jelentősen megnövelték, amely már az elődmodellben is a szegmens legnagyobbjának számított. Az új Fabia így 380 literes csomagtartót kínál, ami 50 literrel nagyobb, mint az elődmodellnél, és a hátsó ülések lehajtásával összesen 1190 literesre bővíthető.

Az új Škoda Fabia motorkínálata

A Škoda a Volkswagen Csoport új EVO generációjának öt tagját is kínálja kisautójához, és mindegyik megfelel az Euro 6d szigorú kipufogógázszabvány előírásainak. Az új csúcsmotor a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóval.

fabia10_m.jpg

A márka két, hengerenkénti szívócsatorna-befecskendezésű (MPI) benzinmotort kínál belépőmotorként. A két háromhengeres 1.0 MPI 48 kW (65 LE) és 59 kW (80 LE) teljesítményt nyújt egy liter összlökettérfogatából, ami egyaránt 4-4 kilowattal (5 LE) több mint az előző generáció megfelelő tagjai esetében. Mindkét motort a Škoda Auto fejlesztette ki és Csehországban gyártja.

Motor

Hengerek száma

Max. teljesít-mény – kW (LE)

Max.
forgató-nyomaték
(
Nm)

Sebesség-váltó

Max.
sebesség* (km/h)

Gyor-sulás
0-100 km/h*(s)

Üzemanyag-fogyasztás, kombinált*(l/100 km)

Szén-dioxid-kibocsátás*(g/km)

1.0 MPI EVO

    3

48 (65)

93

ötfokozatú,

manuális

172

15,5

5,1

116-131

1.0 MPI EVO

    3

59 (80)

93

ötfokozatú,

manuális

179

15,1

5,1

116-131

1.0 TSI EVO

    3

70 (95)

175

ötfokozatú,

manuális

195

10,6

5,1

113-128

1.0 TSI EVO

    3

81 (110)

200

hatfokozatú man./hét-fok.DSG

205

9,7/9,5

5/5,5

114-128/ 125-139

1.5 TSI EVO

    4

110 (150)

250

hétfokozatú DSG

225

7,9

5,6

128-142

*Előzetes adatok

Biztonságban a Menetasszisztenssel, fokozott kényelem a Parkolási asszisztenssel

fabia7_m.jpg

Kívánságra a Fabia a menetasszisztens (Travel Assist) rendszerével első ízben támogathatja automatikusan a vezetőt a jármű hossz- és oldalirányú vezetésében. Az egyetlen gombnyomással aktiválható berendezés több asszisztensrendszert is kombinál. Az adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC) egészen 210 kilométer/óráig önműködően igazítja a sebességet a Fabia előtt haladó jármű tempójához. Szükség esetén a sávtartás-asszisztens (Lane Assist) korrekciós kormányzási beavatkozással segítheti az autót az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartani.

A menetasszisztens a kézérzékelés (Hands-on Detect) funkció segítségével azt is ellenőrizheti, hogy a vezető rendszeresen érinti-e a kormánykereket. További opcionális technika a továbbfejlesztett sávváltás-asszisztens (Side Assist), amely már akár 70 méter távolságból érzékeli a hátulról közelítő vagy éppen a visszapillantó tükrök holtterében lévő járműveket, és figyelmezteti a vezetőt.

fabia8_m.jpg

Első ízben nyújthat a parkolási asszisztens (Park Assist) a Fabia vezetőjének kényelmes támogatást a parkolás során. A rendszer 40 kilométer/órás sebességig figyeli a megfelelő méretű hossz- és keresztirányú parkolóhelyeket, beálláskor pedig kívánságra átveszi a kormányzás feladatát. A manőverasszisztens (Manoeuvre Assist) érzékelőivel parkoláskor felismeri a jármű előtt vagy mögött feltűnő, veszélyt jelentő akadályokat, s adott esetben önállóan fékez. Szintén újdonság a Fabia kínálatában a közlekedési táblákat felismerő funkció (Traffic Sign Recognition), valamint az előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészülő Front Assist technikája.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2216527694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (7) ABS (5) ADAC (7) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (83) Audi A1 (5) Audi A3 (7) Audi A3 Sportback (8) Audi A4 (8) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (30) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) bírság (5) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (13) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (10) cikk (18) cikkek (758) Continental (6) családi autó (10) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) CUPRA (5) Cupra (5) Dacia (6) Das WeltAuto (124) Datahouse (5) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) elektromos (8) elektromos Audi (6) elektromos autó (61) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (12) Euro NCAP (10) FIAT (5) Ford (25) Frank György (8) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) használtautó (157) Használtautó (13) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (11) használtpiac (5) használt autó (138) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (264) hibrid (9) hibridautó (5) hibrid autó (6) hirek (283) Hyundai (7) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (9) kisszines (212) kombi (11) környezetbarát (5) koronavírus (35) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (6) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (11) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (12) MGE (6) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (14) NCAP teszt (5) Németország (9) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (7) Octavia (11) Opel (21) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (25) Porsche (30) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (13) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (46) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (87) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (6) Skoda Enyaq iV (5) Skoda Fabia (6) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (26) Skoda Superb (14) sportautó (7) SUV (45) suv autó (7) Suzuki (14) személyautó (16) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (8) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (12) Transporter (10) TSI (10) tudta (9) újautó (29) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (158) Volkswagen-csoport (49) Volkswagen Golf (26) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (11) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (8) Volkswagen Polo (9) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (6) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (11) WLTP (8) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása