E-roadster tanulmány változtatható tengelytávval – Audi Skysphere
Amilyen szerepet a Horch 853 roadster töltött be 1937-ben, olyan kimagaslóan exkluzív szerepet szán az Audi a forradalmi Skysphere concept tanulmánymodellnek. Az elektromos hajtásrendszerű, kétajtós, nyitott újdonság vonalvezetése már a holnap Audi-formatervezés világába invitál.
De nem csak a forma tervezésének világába. Mert ki hallott már olyat, hogy változtatni lehessen egy kocsi tengelytávját!
Márpedig az Audi Skysphere concept tanulmányt az autózás kétféle élménye – a Grand Touring Experience és a Sports Experience – jegyében alkották meg, mégpedig egy látványos műszaki részletmegoldás, az állítható tengelytáv segítségével. Elektromos léptetőmotorok, kifinomult mechanizmus, valamint egymásba tolható karosszéria- és vázszerkezetelemek teszik lehetővé a tengelytáv és a külső hosszúság 250 milliméteres változtatását, miközben a szabadmagasság is 10 milliméterrel módosul – a további kényelem vagy épp a menetdinamika javára.
A rövidebb tengelytávval, a Sports üzemmódban 4,94 méter hosszú e-roadster, amelynek kiegészítő hátsókerék-kormányzása a tekintélyes méretek ellenére is kiemelkedő agilitást kölcsönöz. Az 5,19 méter hosszú GT-állásban ezzel szemben az automatizált Grand Touring üzemmódban utazva ki lehet élvezni a maximális lábteret is. A kormánykerék és a pedálok ebben az üzemmódban nem is láthatók, mindeközben érzékelőrendszerével a Skysphere concept automatikusan figyelemmel kíséri az útvonalat és a forgalmat, biztonságosan juttatva el utasait úticéljukhoz.
A Skysphere alkotóinak mintául az Audi történelmének legendás klasszikusa, a Horch 853 roadster szolgált. Az ahhoz hasonlóan mintegy 5,2 méter hosszú reprezentatív Audi kabriót azonban nem ötliteres, soros nyolchengeres motor hajtja, mint a nagy elődöt.
Hajtásáról a hátsó „tengelyén” elhelyezett 465 kilowattos elektromos motor gondoskodik, és 750 newtonméteres forgatónyomatéka 4 másodperc alatt lövi fel a százas tempóig az 1800 kilogrammos roadstert. A hajtás 60 százaléka megy a hátsó kerékre, így optimális a tömegeloszlás és a vonóerőátadási képesség.
Az akkumulátor energiatároló képessége várhatóan a 80 kilowattórát, a hatótáv pedig – legalábbis a gazdaságos GT-üzemmódban – az 500 kilométert is meghaladja a WLTP-szabvány szerint.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.