E-roadster tanulmány változtatható tengelytávval – Audi Skysphere

2021. 08. 27.

a_horch_m.jpg

Amilyen szerepet a Horch 853 roadster töltött be 1937-ben, olyan kimagaslóan exkluzív szerepet szán az Audi a forradalmi Skysphere concept tanulmánymodellnek. Az elektromos hajtásrendszerű, kétajtós, nyitott újdonság vonalvezetése már a holnap Audi-formatervezés világába invitál.

De nem csak a forma tervezésének világába. Mert ki hallott már olyat, hogy változtatni lehessen egy kocsi tengelytávját!

a_sky1_m.jpg

Márpedig az Audi Skysphere concept tanulmányt az autózás kétféle élménye – a Grand Touring Experience és a Sports Experience – jegyében alkották meg, mégpedig egy látványos műszaki részletmegoldás, az állítható tengelytáv segítségével. Elektromos léptetőmotorok, kifinomult mechanizmus, valamint egymásba tolható karosszéria- és vázszerkezetelemek teszik lehetővé a tengelytáv és a külső hosszúság 250 milliméteres változtatását, miközben a szabadmagasság is 10 milliméterrel módosul – a további kényelem vagy épp a menetdinamika javára.

a_sky2_m.jpg

A rövidebb tengelytávval, a Sports üzemmódban 4,94 méter hosszú e-roadster, amelynek kiegészítő hátsókerék-kormányzása a tekintélyes méretek ellenére is kiemelkedő agilitást kölcsönöz. Az 5,19 méter hosszú GT-állásban ezzel szemben az automatizált Grand Touring üzemmódban utazva ki lehet élvezni a maximális lábteret is. A kormánykerék és a pedálok ebben az üzemmódban nem is láthatók, mindeközben érzékelőrendszerével a Skysphere concept automatikusan figyelemmel kíséri az útvonalat és a forgalmat, biztonságosan juttatva el utasait úticéljukhoz.

a_sky3_m.jpg

A Skysphere alkotóinak mintául az Audi történelmének legendás klasszikusa, a Horch 853 roadster szolgált. Az ahhoz hasonlóan mintegy 5,2 méter hosszú reprezentatív Audi kabriót azonban nem ötliteres, soros nyolchengeres motor hajtja, mint a nagy elődöt.

Hajtásáról a hátsó „tengelyén” elhelyezett 465 kilowattos elektromos motor gondoskodik, és 750 newtonméteres forgatónyomatéka 4 másodperc alatt lövi fel a százas tempóig az 1800 kilogrammos roadstert. A hajtás 60 százaléka megy a hátsó kerékre, így optimális a tömegeloszlás és a vonóerőátadási képesség.

audi_skysphere_m.jpg

Az akkumulátor energiatároló képessége várhatóan a 80 kilowattórát, a hatótáv pedig – legalábbis a gazdaságos GT-üzemmódban – az 500 kilométert is meghaladja a WLTP-szabvány szerint.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1116669168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (5) abroncs (7) ABS (5) ADAC (8) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (17) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (19) Audi (88) Audi A1 (5) Audi A3 (8) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (9) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (6) autó (29) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (13) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (11) autó biztosítás (5) baleset (36) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (8) bírság (5) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (16) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (11) cikk (18) cikkek (790) Continental (6) crossover (5) családi autó (12) csalás (7) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (127) Datahouse (6) dízel (14) dízelmotor (8) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) Egyesült Királyság (6) elektromos (11) elektromos Audi (6) elektromos autó (71) elektromos autózás (13) elektromos motor (12) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (10) Európai Unió (13) Euro NCAP (12) FIAT (5) Ford (28) Frank György (10) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (13) halálos közlekedési baleset (13) hasznalt (6) Használtautó (14) használtautó (158) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (12) használtpiac (6) használt autó (141) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (5) hasznos (270) hibrid (12) hibridautó (7) hibrid autó (6) hirek (301) Honda (5) Hyundai (8) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (11) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) károsanyag-kibocsátás (5) karosszéria (7) KIA (10) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (10) kisszines (220) kombi (12) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (38) közlekedés (6) közlekedési baleset (11) Központi Statisztikai Hivatal (7) közúti baleset (8) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légkondicionáló (5) légzsák (5) lítiumion-akkumulátor (8) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (12) márkakereskedés (10) márkaszerviz (17) megbízható használt autó (5) Mercedes (13) MGE (7) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (11) motorkerékpár (5) Multivan (6) NAV (14) NCAP teszt (6) Németország (11) nepper (10) Nürburgring (7) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (7) Octavia (12) Opel (23) összkerékhajtás (5) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (32) Porsche (32) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) Rendőr-főkapitányság (5) rendőrség (16) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (47) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (6) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (99) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (8) Skoda Enyaq iV (8) Skoda Fabia (8) Skoda Kamiq (8) Skoda Kodiaq (5) Skoda Octavia (33) Skoda Superb (16) sportautó (10) SUV (50) suv autó (7) Suzuki (14) személyautó (18) személygépjármű (14) szén-dioxid kibocsátás (9) szerviz (6) tanulmányautó (5) TDI (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (13) Transporter (10) Travel Assist (5) TSI (11) tudta (9) újautó (30) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) vadbaleset (6) versenyautó (10) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (6) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (169) Volkswagen-csoport (54) Volkswagen Golf (29) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (12) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (10) Volkswagen Polo (10) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (8) Volkswagen Transporter (5) Volkswagen Up! (5) Volvo (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (15) WLTP (14) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása