Skoda Fabia IV – Ötletesebb, és áramvonalasabb, mint valaha
Jóllehet, a Škoda eladási listáját magasan az Octavia vezeti, de a Fabia is őrzi a maga hűséges vevőkörét. Ennek több oka van. Az egyik, hogy belül nagyobb, mint kívül, tele van okos ötletekkel, most pedig döbbenetesen jó, kategóriavezető légellenállási együtthatóval (cw = 0,28) érkezik a negyedik generáció.
A 0,28-as légellenállási együtthatóval a negyedik generáció egyfelől jelentősen felülmúlja közvetlen elődjét (cw = 0,32), másfelől mércéül szolgálhat a kisautók szegmensében. Az új Fabia kiváló légellenállási tulajdonságai nagyban hozzájárulnak üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása csökkentéséhez.
Fontos műszaki megoldás az első lökhárító alsó légbeömlő nyílása mögött elhelyezett, újszerű hűtőzsaluzat, amely a Fabia sorozattal jelenik meg ebben a járműkategóriában. Csekély hűtési igény esetén az aktívan állítható lamellák záródnak, így javítva az aerodinamikai tulajdonságokat. Állandó, 120 kilométeres sebességgel haladva ez akár 0,2 liter üzemanyag megtakarítását is eredményezheti 100 kilométerenként. A Fabia szén-dioxid-kibocsátása így kilométerenként akár öt grammal is alacsonyabb lehet.
Nagy hűtési igény vagy rövid megállások esetén a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb levegő áramolhasson be. Emellett számos további elem is gondoskodik az optimális légellenállásról.
Elöl a lökhárító különleges nyílásai, az úgynevezett Air Curtain elemek aerodinamikailag különösen kedvező módon, a karosszériához és a kerekekhez közel vezetik el az autó oldala mentén a levegőt. A jármű alatt a korábbi három helyett tizenkét burkolati elem által alkotott borítás optimalizálja a légáramlásokat, az oldalsó idomokkal (Finlet) kiegészített nagyobb méretű tetőlégterelővel közösen még kedvezőbben alakítva a far körül és az autó mögött kialakuló turbulens légáramlásokat.
A külső visszapillantó tükrök házainak formája célzottan a hátsó lámpák – az áramlások megfelelő leválását segítő – légterelő pereme felé irányítják a levegőt. Mivel a kerekek önmagukban a légellenállás mintegy 25 százalékáért felelősek, a Škoda – első ízben immár a Fabia számára is – speciális műanyagbetéteket alkalmaz a könnyűfém keréktárcsák kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságai szolgálatában.
De az utasok komfortjára is gondoltak a gyárban, ezért összesen nyolc Simply Clever részlet a Škoda felsőbb modellsorozataiból érkezett az új Fabia kínálatába. Ezek közé tartozik például a csomagtérfedél alá függeszthető multifunkciós zseb, amely kabátok vagy dzsekik ideális tárolóhelyeként 3,5 kilogrammig terhelhető. Az Octavia és az Enyaq iV kínálatából lehetnek ismerősek az első üléstámlákon elhelyezett, könnyen elérhető okostelefon-zsebek, a kesztyűtartóban pedig kártya- és pénzérmetartó segít nagyobb rendet tartani.
Az első utasülés lehajtható támlája a különösen hosszú tárgyak szállítását segíti. A Style felszereltségi szinten első ízben rendelhető extrafelszerelésként a Fabia modellek belső visszapillantó tükréhez USB-C-csatlakozó, amely anélkül biztosíthatja például a fedélzeti kamera áramellátását, hogy függő kábellel zavarná a vezető kilátását.
A hátsó olvasólámpák kényelmesen elölről is kezelhetők, ideális megoldásként a hátsó üléseken utazó gyerekek esetében, akik túl kicsik ahhoz, hogy felkapcsolják őket. Az okostelefonok a Phone Box rekeszében induktív úton is tölthetők. Extrafelszerelésként rakodóperemvédő is rendelkezésre áll, amely a csomagtérajtó felnyitása után hajtható ki, s hatékonyan védi a fényezést a karcolásoktól, fényvisszaverőinek köszönhetően pedig a biztonságot is növeli a csomagtartó pakolásakor.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.