Škoda Enyaq Coupé iV: 535 kilométeres hatótáv
Még csak álcafóliában láthatjuk az Enyaq Coupét, de ez nem sokat jelent, mert a sziluett így is jól kivehető, és ebben az esetben a sziluett a fontos.
Az új modell tervezői ugyanis döbbenetesen alacsony, csupán 0,247-es légellenállási tényezőt (cw) értek el, igaz, nemcsak a karosszéria áramvonalasításával, hanem azáltal is, hogy a fenéklemez körüli légáramlást is simává tették. Így a nagyobbik, azaz 82 kWh (nettó 77 kWh) kapacitású akkumulátorral a hátsókerék hajtású kivitel hatótávolsága – a WLTP-menetciklus szerint – eléri az 535 kilométert.
Pedig az autó korántsem apróság. A 4653 milliméteres Coupé iV négy milliméterrel hosszabb, mint az ENYAQ iV, 1617 milliméteres magassága pedig egy milliméterrel haladja meg a másik kivitelét. Az 1879 milliméteres szélesség és a 2765 milliméteres tengelytáv mindkét modellen azonos, de a kupé 570 literes csomagtartója csaknem megegyezik az SUV-változat 585 literjével.
Kétféle akku, háromféle hajtáslánc
Az Enyaq Coupé iV kétféle akkumulátormérettel és háromféle kivitelben lép piacra: az iV 60 és iV 80 hátsókerék hajtással, az iV 80x pedig összkerékhajtással.
Az iV 60 változat 62 kWh energiatároló képességű lítiumion-akkumulátorral készül, amiből 58 kWh vehető igénybe. Az elektromos motor teljesítménye 132 kW, és egyfokozatú áthajtóművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A 82 kWh (nettó 77 kWh) kapacitású akkumulátorral ellátott iV 80 elektromos motorja 150 kW teljesítményt nyújt.
Az Enyaq Coupé iV 80x természetesen a nagyobb akkumulátort kapta, amely itt az első tengelyen működő, második 80 kilowattos elektromos motor áramellátását is biztosítja – az iV 80x így összkerékhajtású. A két villanymotor együttesen 195 kW teljesítményt biztosít.
Az új kupé váltakozóárammal – például a Škoda iV Charger falitöltőről (Wallbox) – 11 kW teljesítménnyel már hat-nyolc óra alatt teljesen feltölthető, a nyilvános egyenáramú (DC) gyorstöltőállomásokon pedig akár 125 kW teljesítménnyel is tölthető. Cserélhető csatlakozókkal kialakított, mobil töltési megoldásként kívánságra az iV univerzális töltő (iV Universal Charger) is rendelkezésre áll.
Mitől függ a maximális elektromos teljesítmény?
Az egyes menethelyzetekben rendelkezésre álló teljesítmény olyan tényezők függvénye, mint a külső hőmérséklet, a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje, hőmérséklete és állapota, valamint fizikai öregedése. A maximális teljesítmény eléréséhez különösen szükséges a nagyfeszültségű akkumulátor 23 és 50 Celsius fok közötti hőmérséklete és 88 százalékot meghaladó töltöttségi szintje. Az eltérések – különösen az előbb említett paraméterek esetében – a maximális teljesítmény csökkenéséhez vezethetnek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.