Korát megelőző karosszéria – Skoda Rapid OHV 1940
Idén mintegy 120 veteránautó veselkedett neki Pozsonyban a Mille Miglia mintájára rendezett „1000 mil československých”, vagyis 1000 csehszlovák mérföld elnevezésű versenynek, hogy harmadnap Prágában érjen a célba.
Köztük volt két, akkurátusan felújított Škoda Rapid OHV is, amelyek több szempontból is különlegesek. Először is, a legrosszabb időre készült el a sorozatgyártásra alkalmas kivitel, hiszen ezt a maga korában aerodinamikai csodának számító autót 1938-ban kezdték előállítani. A világháború miatt aztán csupán 110 hagyta el a gyárat. A kocsi 1588 köbcentis motorja 42 lóerős volt, és a háromfokozatú sebességváltója révén elérte a 110 kilométeres sebességet.
Érdekes, hogy az elődje egy kabrió volt, mégpedig ez a fehér 1937-es Rapid Cabriolet de Lux, amit a pozsonyi Carlton Hotel előtt fotóztak le. Az biztos viszont, hogy a kabrióban kényelmesebben lehet utazni, főleg, ha lenyitották a tetőt, mert a csukott modellben nagyon össze kell húzniuk magukat, akik magasabbra nőttek 180 centinél.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.