A villogó fények becsapják a Tesla Autopilot vezérlését
Ennyi maradt abból a Teslából, amelyet áprilisban menet közben baleset ért Texasban, és mint a vizsgálat megállapította, ketten bennégtek a kocsiban.
A National Transportation Safety Board (Közlekedésbiztonsági Tanács) a Tesla Model S fekete dobozának vizsgálata után megállapította, hogy a baleset előtti 5 másodpercben a kocsi durván gyorsított: a gázpedál 98,8 százalékig le volt nyomva, ugyanakkor a tűz a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorházban keletkezett. Előtte azonban a 2019-es évjáratú autó letért az útról, áthajtott a járdaszegélyen, beleütközött egy vízelvezető átereszbe, egy emelt aknafedőbe és egy fába – írja az NBC News.
A vizsgálat rögtön arra irányult, hogy vajon a Tesla Autopilot be volt-e kapcsolva. Az elmúlt években ugyanis volt arra példa, hogy egy kaliforniai a hátsó ülésen utazott, úgy vitette magát haza. A Tesla viszont előírja, hogy az Autopilot használat közben is résen kell lenni, készen ara, hogy bármelyik pillanatban átvegye az ember az irányítást.
Jóllehet készültek menet közben olyan felvételek, amelyeken látszik, hogy a kormány mögött ülő és az utasa egyaránt alszik, a Tesla felhívása nem más, mint a felelősség elhárítása, hiszen nincs ember, aki a bambulva bámészkodásból azonnal teljes tettrekész lesz.
Ebben az esetben azonban talán más volt a baj. Az NTSB egy másik Tesla járművet tesztelt ugyanazon az úton, de a nyomozók nem tudták működésbe hozni az Autopilotot, amely működéséhez mind a sebességtartó automatika, mind az automatikus kormányzás szükséges.
Viszont használni tudták a Traffic Aware Cruise Controlt, amely biztonságos távolságban tartja az autót az előtte haladó járművektől, míg az automatikus kormányzás a saját sávjában tartja. A jelentés szerint azonban az úton nem voltak a sávokat kijelölő vonalak. Ez lehetett az oka, hogy az automata kormányzás nem működött.
Az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) pedig fokozta a Tesla Autopilot vizsgálatát. Hivatalos nyomozást indított augusztusban, miután az Autopilot több Teslát is nekivitt az út szélén álló megkülönböztető jelzést (villogó fény) használó mentő-, rendőr- vagy tűzoltóautónak.
A vizsgálat 765 ezer járműre terjedt ki. Az NHTSA közlése szerint 2018 óta 12 olyan balesetet azonosított, amelyekben az Autopilot vagy a Traffic Aware Cruise Control rendszerű Teslák olyan helyszíneken ütköztek járművekkel, ahol működött a kocsitető villogó fényhídja, vagy ahol fényvisszaverő nyíltáblát, valamint veszélyekre figyelmeztető fényvisszaverő kúpokat használtak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.