Idén nagyon jól megy a VW-csoportnak
A Volkswagen-konszern a tavalyi első háromnegyed évben 1,818 millió személyautót értékesített a 27 európai uniós tagállamban, 2021 szeptemberének végéig pedig 1,966 milliót.
Az európai autóipari szövetség (ACEA) összesítése szerint így alakultak a konszern idei uniós eladásai.
A Volkswagen-csoport értékesítése 2021 első kilenc hónapjában
(márka, darab, változás százalékban)
VW 874 556, +7,7
Škoda 406 119, +0,6
Audi 364 389, +9,7
SEAT és Cupra 279 212, +21,1
Porsche 39 639, +3,9
De ez még nem minden, hiszen az exkluzív Bentley-Bugatti-Lamborghini trió is 7,2 százalékkal 2360 darabra növelte értékesítését.
És amint azt táblázatunk mutatja, maga a Volkswagen-márka is megingathatatlanul népszerű maradt néhány kulcsfontosságú piacán. A Statista Global Consumer Survey adatai szerint az autóval rendelkező németek és osztrákok 17 százaléka mindenképpen ragaszkodik a Volkswagenhez.
A harmadik negyedévben teljes Volkswagen-csoport számára – 750 ezer személygépkocsival – Németország maradt a második legnagyobb piac Kína mögött, ahol a csoporthoz tartozó márkák együttes eladása elérte a 2,5 millió darabot.
Az Egyesült Államok a harmadik helyen állt a harmadik negyedévben a Volkswagen-csoport 500 ezer darabos értékesítésével.
A Forbes magazin adatai szerint 2020-ban a Volkswagen-csoport vezette az autóipart, nagyjából 254 milliárd dollárral, ezt követte a Toyota 249 milliárd dollárral, majd a Daimler következett 176 milliárd dollárral. Hogy ezek a számok hogyan néeznek ki 2021-ben a folyamatban lévő chip-válság fényében, azt ma még egyetlen iparági elemző sem meri megtippelni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.