Íme a britek kedvence októberben

A múlt hónapban csaknem 25 százalékkal 106 265 darabra esett az Egyesült Királyság újautó-piaca. Csak összehasonlításul: nálunk október végéig, tehát 10 hónap alatt kelt el 103 683 új gépkocsi, valamivel több mint a tavalyi azonos időszakban eladott 102 054 darab.
A DataHouse adatai szerint a tízhavi magyar forgalom két sztárkategóriája a 22 777 darabos B-SUV és a C méretű alsó középkategóriás modellek voltak, amelyekből 22 771 talált gazdára.
Ez utóbbiakból a következők voltak a legnépszerűbb modellek:
| 
 1  | 
 SUZUKI SX4 S-CROSS  | 
 5274  | 
| 
 2  | 
 KIA CEED  | 
 3310  | 
| 
 3  | 
 ŠKODA OCTAVIA  | 
 3095  | 
| 
 4  | 
 TOYOTA COROLLA  | 
 2823  | 
| 
 5  | 
 FORD FOCUS  | 
 1195  | 
| 
 6  | 
 HYUNDAI I30  | 
 1023  | 
| 
 7  | 
 ŠKODA SCALA  | 
 812  | 
| 
 8  | 
 VOLKSWAGEN GOLF  | 
 801  | 
| 
 9  | 
 SEAT LEON  | 
 592  | 
| 
 10  | 
 OPEL ASTRA K  | 
 446  | 
Forrás: DataHouse
Októberben viszont már 23,6 százalékos mérséklődés eredményeként csupán 9131 új autó kelt el a magyar piacon. Hiába, a világjárvány alaposan beletenyerelt az autóiparba, amelynek teljesítménye az alkatrészhiány miatt világszerte nagyjából a fenti arányokkal csökkent.
De térjünk vissza az Egyesült Királyságba, ahol az autókereskedők számára a múlt hónap volt az elmúlt harminc év legrosszabb októbere. Viszont nagy küzdelem volt az első helyért a legkapósabb modellek listáján. A harmadik helyen a Nissan Qashqai végzett 2838 darabbal, majd nagy ugrás következett.
A MINI ugyanis 3133 darabos eladással a második helyen végzett a piacvezető Volkswagen Polo mögött, amelyből 3167 kelt el októberben.
Amint a What car? magazin szerint kevés kisautó veheti fel a versenyt a Polo minőségével. Ha ehhez hozzávesszük a kulturált felfüggesztést és a kellemes vezethetőséget, könnyen belátható, miért fogy folyamatosan nagy számban.

 
    
    

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.