Jövőre piacra lép az ID.5 e-SUV coupé
Az új Volkswagen modellek, az ID.5, valamint a kétmotoros, összkerékhajtású ID.5 GTX az ID.-család új, nagy hatótávú csúcsmodelljei.
A 4,6 méter hosszú, hátsókerék hajtású e-SUV coupé, az ID.5 már 2022-ben kapható lesz. Sportos testvére, a 4582 milliméteres ID.5 GTX annyiban különbözik, hogy az első és a hátsó tengelyén is van egy-egy villanymotor, így a kocsi összkerékhajtással kerül az utakra.
Az összes ID. modellhez hasonlóan a Volkswagen első e-SUV kupéja is a márka modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül.
„Az ID.5 a jövő karosszériastílusa: aerodinamikus, kifejező, sportos, és a MEB-nek köszönhetően rövidek a túlnyúlásai – mondta el Jozef Kaban, a Volkswagen vezető formatervezője. – Így tudtuk elérni, hogy a belső tér a dinamikus tetővonal ellenére is tágas legyen. Ez korábban lehetetlen lett volna.”
A coupé-forma ellenére az ID.5-ben mindössze 12 milliméterrel alacsonyabb a hátsó fejtér, mint a Volkswagen ID.4-ben. A hosszú, 2766 milliméteres tengelytáv lehetővé teszi, hogy a belső tér tágassága összemérhető a magasabb méretkategóriájú SUV-okéval. A csomagtér sem lett kicsi: befogadóképessége 549 liter.
Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható javítja a hatékonyságot és jelentősen növeli a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti mindkét modell csomagtérajtajába integrált spoiler is. Ugyancsak jó hatással van a légellenállásra, hogy a kocsi elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így optimális marad a karosszéria körül a légáramlás.
Számos elem – mint például a látványos lökhárító, a festett ajtópanelek és az új tetővonal – különbözteti meg az e-SUV coupét az ID.4-től, amely elnyerte a Világ Év Autója címet.
A Volkswagen az ID.5 és ID.5 GTX modellekkel teljesen új piaci szegmensbe lép. A márka várakozásai szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az a cél, hogy az értékesített modellek legalább 50 százaléka legyen elektromos. E célok elérése érdekében a Volkswagen minden évben legalább egy új elektromos modellt hoz kereskedelmi forgalomba.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.