Ilyen lesz a Volkswagen ID. LIFE
A tervezettnél két évvel korábban léphet piacra az Accelerate stratégia révén a Volkswagen teljesen elektromos kiskocsija, amelynek koncepciókivitelét a müncheni nemzetközi autószalonon mutatták be.
A Volkswagen úgy döntött, hogy felgyorsítja átállást az elektromos hajtásra az Accelerate stratégiával: Az ID. család 2025-től új modellel egészül ki Németországban, 20 000 euró (hétmillió forint) körüli áron, mégpedig a kisautók szegmensében.
A tanulmánymodell az első kerekeket hajtó 172 kW-os (234 LE) elektromos motorjával 6,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométeres sebességre, és 57 kilowattórás, nagyfeszültségű akkumulátora mintegy 400 kilométeres hatótávolságot biztosít számára (WLTP-szabvány szerint).
A városi környezetbe szánt koncepciójármű megalkotása során a fiatalabb ügyfelek szükségleteit tartották szem előtt. Az ID. LIFE formaterve egyszerű. Nincsenek díszítő elemek, sem kiegészítő alkatrészek, és a felhasznált anyagfajták mennyisége is csökkent. Az egyedi és eltávolítható, légkamrás textilből készült tető olyan érzést kölcsönöz az ID. LIFE-ban ülve, mintha a szabad ég alatt lennénk, ráadásul a jármű könnyebb is általa.
Az ID. LIFE megbízható partner a különböző digitális élményekben. Pillanatok alatt átalakítható például mozivá vagy játékszobává. A járműhöz videójáték-konzol, projektor és vetítővászon is tartozik, amely igény szerint a műszerfalból emelkedik ki. Szükség esetén más eszközök is csatlakoztathatók a belső tér 230 voltos / 16 amperes elektromos aljzatához.
Mivel az volt a tervezők célja, hogy a jármű minden élethelyzetben partner legyen, az ülések is rendkívül rugalmasan átrendezhetők. Például az első üléssor teljesen lehajtható, csakúgy, mint a hátsó. Ezáltal lehetőség nyílik számos különböző elrendezésre, a mozizástól kezdve a két méter hosszúságú ágyon keresztül az áruszállító konfigurációig, amelyben a lehető legnagyobb a rakodótér.
A külső és belső tükröket is kamerák és kijelző helyettesítik. Az alapvető vezetéstámogató funkciókat a hatszögletű, nyitott tetejű kormánykeréken található érintőképernyőn keresztül lehet vezérelni, az operációs rendszerbe pedig integrálni lehet egy okostelefont. Saját készülékkel – okostelefonnal vagy akár tablettel – használható például a navigációs rendszer.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.