Rekordév várható a használtpiacon
Posztunk tömör címe kibővítve így hangzik: mind a darabszám, mind az árak tekintetében rekordév várható a használt autók piacán.
Két évvel ezelőtt, 2019-ben ért történelmi csúcsra a magyar használt autó piac, akkor 800 ezernél is több gépkocsi cserélt gazdát egy év alatt. Idén ez a rekord is megdőlhet, hiszen januártól szeptember végéig már 616 564 személygépkocsit írtak át, ami 2,9 százalékkal több, mint amennyi a 2019-es csúcsév hasonló időszakában gazdát cserélt.
Mivel alkatrészellátási nehézségek miatt világszerte csökkent az autógyárak termelése, mindazok, akik alól kikopott a régi kocsijuk, kénytelenek beérni fiatal használt autókkal. Ez a keresletnövekedés persze felhajtja az árakat is, azonban – amint a magyar piaci adatok is mutatják – élénkül a piac.
Hazánkban például kilenc hónap alatt 616 ezer gépkocsi cserélt gazdát – derül ki a Datahouse adataiból. A Das WeltAuto tapasztalatai azt mutatják, hogy a szűkülő kínálat miatt nő a magánszemélyek és a kereskedések által kínált használt gépkocsik ára is: bizonyos modellekért akár 15 százalékkal is többet kellett fizetni októberben, mint az év elején. Ez azt jelenti, hogy egy, az év elején még 5 millió forintért elérhető gépkocsiért legalább 5,75 millió forintot kellett adni, és a prognózisok alapján az árak további növekedése várható, mert a jó minőségű, fiatalabb gépkocsikat nagyon gyorsan megvásárolják.
A leggyakrabban gazdát cserélt modellek (I.- IX. hó, darab)
1 |
OPEL ASTRA |
36431 |
2 |
SUZUKI SWIFT |
30655 |
3 |
FORD FOCUS |
17505 |
4 |
VOLKSWAGEN GOLF |
16601 |
5 |
VOLKSWAGEN PASSAT |
16255 |
6 |
BMW SERIES 3 |
15594 |
7 |
OPEL CORSA |
13865 |
8 |
ŠKODA OCTAVIA |
12566 |
9 |
VOLKSWAGEN POLO |
10444 |
10 |
RENAULT MEGANE |
9625 |
11 |
BMW SERIES 5 |
9483 |
12 |
ŠKODA FABIA |
9029 |
13 |
AUDI A4 |
8663 |
14 |
FORD MONDEO |
8572 |
15 |
FIAT PUNTO |
7984 |
16 |
AUDI A6 |
7363 |
17 |
RENAULT CLIO |
6802 |
18 |
PEUGEOT 206 |
6751 |
19 |
MERCEDES E-CLASS |
6448 |
20 |
TOYOTA YARIS |
6182 |
Forrás: DataHouse
Szeptember végéig a használtimport mennyisége 97 973 darabra rúgott, és ebből 62 012 gépkocsi készült 2012 előtt. Az idehaza átírt gépkocsik 75 százaléka szintén 10 évnél idősebb volt, az előzetes becsélesek alapján a hazai autóállomány 14,7 éves átlagéletkora tovább romlott.
A használt import kedvenc márkái (I.- IX. hó, darab)
1 |
VOLKSWAGEN |
10521 |
2 |
OPEL |
9959 |
3 |
FORD |
8950 |
4 |
TOYOTA |
6889 |
5 |
HYUNDAI |
5215 |
6 |
AUDI |
5172 |
7 |
BMW |
4957 |
8 |
MERCEDES |
4661 |
9 |
KIA |
4323 |
10 |
HONDA |
4110 |
11 |
MAZDA |
3075 |
12 |
RENAULT |
3046 |
13 |
NISSAN |
2662 |
14 |
FIAT |
2658 |
15 |
PEUGEOT |
2612 |
16 |
ŠKODA |
2577 |
17 |
CITROEN |
2259 |
18 |
MITSUBISHI |
1862 |
19 |
SUZUKI |
1779 |
20 |
SEAT |
1673 |
Forrás: DataHouse
Ami az átírások részleteit illeti, az első kilenc hónap alatt leggyakrabban Opelt (72 857 autó), Volkswagent (62 034 autó) és Suzukit (55 354 autó) vásároltak a használtpiacon. A prémium márkák közül az Audi, a BMW és a Mercedes is népszerűnek számított, mindhárom gyártó a legjobb tízben szerepel. A típusok rangsorában az év háromnegyedénél az Opel Astra, a Suzuki Swift, a Ford Focus, a Volkswagen Golf és a Volkswagen Passat áll a népszerűségi lista élen.
A legtöbben Budapesten és Pest megyében, a legkevesebben Nógrád megyében és Tolna megyében vásároltak használt gépkocsit.
A használt import kedvenc modelljei (I.- IX. hó, darab)
1 |
OPEL ASTRA |
3397 |
2 |
FORD FOCUS |
3150 |
3 |
VOLKSWAGEN GOLF |
2915 |
4 |
VOLKSWAGEN PASSAT |
2671 |
5 |
HYUNDAI I30 |
2116 |
6 |
KIA CEED |
2105 |
7 |
OPEL CORSA |
2067 |
8 |
OPEL MERIVA |
1923 |
9 |
AUDI A4 |
1859 |
10 |
HONDA JAZZ |
1682 |
11 |
TOYOTA YARIS |
1588 |
12 |
FORD FIESTA |
1566 |
13 |
BMW SERIES 3 |
1484 |
14 |
HONDA CIVIC |
1284 |
15 |
TOYOTA AURIS |
1248 |
16 |
VOLKSWAGEN POLO |
1209 |
17 |
AUDI A3 |
1202 |
18 |
ŠKODA OCTAVIA |
1153 |
19 |
TOYOTA PRIUS |
1034 |
20 |
AUDI A6 |
974 |
Forrás: DataHouse
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.