A síszezon előtt mutatjuk, melyik országban kötelező a téli gumi
A koronavírus-járvány alaposan elintézi Európát, úgyhogy nem biztos, hogy erős lesz a síszezon az Alpokban és a Tátrában, de azért nem árt tudni, melyik országokban kötelező téli abronccsal közlekedni.
A Škoda Auto által összegyűjtött adatok alapján készült térképen a zölddel jelölt országokban kötelező a téli gumi, a sötétszürke azt jelzi, hogy csak télies útviszonyok közt, míg a világosszürke azt mutatja, melyik országokban nincs kötelező érvényű előírás.
A DEKRA összeállítása szerint Ausztriában megkövetelik, hogy legalább 4 milliméteres legyen a téli gumi futófelületén a bordázat mélysége, különben nem tekintik téli abroncsnak, és keményen bírságolnak ilyen esetben. Tehát hó, latyak és jég esetén november 1-től április 15-ig minden keréken kötelező a téli gumi. Alternatív megoldásként a hajtott kerekeken hólánc is megengedett a hóval borított utakon.
Olaszországban a Brenner-autópályán és az Aosta-völgyben november 15-től április 15-ig kell téli gumikat használni, mégpedig az útviszonyoktól függetlenül. A magas hegyekben ugyanis órák alatt gyökeresen megváltozhat az időjárás, úgyhogy jobb a biztonság. Emellett számos más alpesi úton is számítani kell arra, hogy csak téli gumikkal használhatók. A regionális hatóságok határozzák meg, mikor és hol van szükség téli gumikra.
Érdekes módon, az alpesi országban, Svájcban nincs kötelező érvényű előírás. A járművezetőknek kell gondoskodniuk arról, hogy megfelelő gumiabroncsokkal legyenek felszerelve, és minden felelősség őket terheli. A forgalom akadályozása esetén pénzbírsággal sújthatók, nyári gumikkal történt baleset esetén pedig igen szigorúan járnak el a hatóságok, amelyek ugyanakkor szükség esetén táblákat helyeznek ki azokon az útszakaszokon, ahol hólánccal kell közlekedni.
Franciaországban szintén nincs általános kötelezettség a téli gumiabroncsok felszerelésére. Szükség esetén azonban bizonyos régiókban a hatóságok megkövetelhetik a téli gumi vagy hólánc használatát. A téli gumiabroncsok profilmélységének legalább 3,5 milliméteresnek kell lennie.
Németországban az útviszonyoktól függ, hogy kötelező-e a téli-abroncs. Télies körülmények esetén azonban nincs pardon. Amint Christian Koch, DEKRA gumiabroncs szakértője elmondta, hogy „Németországban a törvényes minimális profilmélység 1,6 milliméter, de biztonsági okokból legalább 4 millimétert ajánlunk téli gumiabroncsokhoz, az osztrák előírásokhoz hasonlóan.”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.