Nulla csillagos eredmény az Euro NCAP tesztjén
Az Euro NCAP nyilvánosságra hozta az idei utolsó törésteszt eredményeket. A 11 tesztelt új modell közül hét érte el a legmagasabb, ötcsillagos minősítést, köztük a BMW iX, a Genesis G70 és GV70, a Mercedes-EQ EQS, a Nissan Qashqai, a Škoda Fabia és a Volkswagen Caddy. Az elektromos FIAT 500e és az MG Marvel R is jól teljesített, és 4 csillagot kapott.
Az év azonban nem zárulhat felhőtlen örömmel, mivel a Dacia Spring csak egy csillagos lett, a Renault megújult elektromos ZOE-ja pedig konkrétan nulla csillagot ért el.
Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára így nyilatkozott: „Gratulálunk azoknak a gyártóknak, amelyek az elvárt szintű biztonságot nyújtanak a fogyasztóknak. Ezek az eredmények ismét világossá teszik, hogy a biztonság a jó tervezésen múlik, és kevésbé a hajtáslánc típusán vagy önmagában az áron.”
A szervezet közleményében kitér a Renault-Dacia eredménytelenségére is, azt írva, „mivel a fogyasztókat minden oldalról arra ösztönzik, hogy váltsanak akkumulátoros elektromos autókra, nem meglepő, hogy egyes gyártók megfizethetőbb termékeket dobnak piacra, amelyek szélesebb közönség számára vonzóak. A Renault sikereket ért el a 2013-ban bemutatott népszerű ZOE-val.
A 2020-ban bevezetett „új” ZOE több akkumulátorfejlesztést is kapott, de nem növelték a biztonságát. Ellenkezőleg, az ülésre szerelt oldallégzsákot, amely korábban a fejet és a mellkast védte, egy kevésbé hatékony, csak mellkasi légzsákra cserélték, ami az utasok védelmének csökkenését eredményezi. Az új ZOE összességében gyenge védelmet nyújt ütközések esetén, és hiányzik az ütközések elkerülését eredményező technológiája, ezért nem kaphatott egyetlen csillagot sem.”
Michiel van Ratingen meg is jegyezte: „A Renault egykor a biztonság szinonimája volt. A Laguna volt az első autó, amely öt csillagot kapott 2001-ben. A ZOE és a Dacia Spring kiábrándító eredményei azonban azt mutatják, hogy a biztonság mára járulékos veszteséggé vált a csoport elektromos autókra való átállása során.”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.