A százszoros szervizár esete Nyíregyházán
Húsz éve 12 kereskedő partnerrel indult a Das WeltAuto Magyarországon. A kezdőcsapat egyike volt a nyíregyházi Platán Autóház Kft.
„Ez alatt a két évtized alatt a cég használt autós üzletágának legsikeresebb éve a 2006-os év volt, de el kell ismerni, hogy a használtjármű kereskedés olyan ágazat, ahol hullámvölgyek is előfordulnak. Így például a tavaly tavaszi nagy lezárásokat mi is erősen megéreztük, ennek ellenére jól zárult az év, és eddig az idei évre sem panaszkodhatunk” – mondta el blogunknak Csősz Viktor értékesítési igazgató, hozzátéve, hogy az utóbbi hónapokban nagyot változott a piac. A globális chiphiány hatása a használtpiacon is érezhető, és a következő fél év lesz nehezebb, amikor elfogynak a használt kocsik a telephelyen.
A Platán Autóház ugyanis a korábbi években nagyobb cégeknek, flottás partnereinek sok autót értékesített, és ezek a flották most jönnek vissza cserére, ebből keletkezett a használt árukészlet. Csakhogy az alkatrészhiány miatt csökkent az autógyárak termelése, kevesebb használt modellt lehet új kocsira cserélni, így lassan kimerülőben van ez a forrás.
Csősz Viktor szerint a kereslet hazánkban is régiók szerint változik. Amíg Budapesten az alsó-közép kategóriában például kelendőek a kombik, Nyíregyházán inkább az ötajtós hatchback, valamint a szedán modelleket keresik, de ott is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a SUV-ok. Igaz, a használt SUV-piac még nem nagyon erős, hiszen ezek a modellek még csak most kezdenek nagyobb számban megjelenni a használt piacon. Érdekes ugyanakkor, hogy az egyterűek kezdenek eltűnni a piaci kínálatból.
A Das WeltAuto hálózat tagjaként a Platán Autóház nem hoz be gépkocsit külföldről, és természetesen nem tekerik vissza a kilométerórát.
„Tévhit, hogy az importált használt autó olcsóbb – mondta Csősz Viktor. – Első látásra persze annak látszik, de ha hozzászámítjuk a nepperek által visszapörgetett kilométerórával kínált kocsik valódi futásteljesítményéhez kapcsolódó értékét, valamint az áfát, akkor már drágább lesz, mint egy itthon megvásárolható ugyanolyan modell. A használtimport az áfacsalások miatt mutatkozik olcsóbbnak, és sokszor az ügyfelek nem is tudják, hogy milyen autót vesznek, például valójában hány kilométer is van abban az importált autóban, vagy hogy milyen műszaki állapotban van.”
Ezzel kapcsolatban egy megtörtént esetet idézett fel Csősz Viktor. Volt egy valahonnan vásárolt Audi A1, amely hónapokon át mindig leállt, de a magánszemély eladó nem foglalkozott a panasszal. A tulajdonos elvitte mindenféle maszek szerelőhöz, de semmit sem javult a helyzet. Végül megjelent a Platán Kft. márkaszervizében, és kiderült, hogy csak a 8 ezer forintos üzemanyagszűrőt kellett kicserélni, a tulaj pedig addigra már közel százszorosát fizette a furcsa hibaelhárítására.
A Das WeltAuto Magyarországon
Két évtized alatt 150 ezer használt autót értékesített a ma 28 telephelyén 26 márka közel 1300 autóját kínáló hálózat.
A DWA a következő szolgáltatásokat biztosítja vásárlóinak:
- 12 hónap, vagy 30.000 km műszaki garancia,
- 12 hónap mobilitás garancia,
- 14 nap cseregarancia,
- 110 pontos átvizsgálás,
- professzionális optikai felkészítés,
- finanszírozás, biztosítás,
- használtautó beszámítás,
- tesztvezetési lehetőség,
- eredeti tartozékok.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.