Kezdenek elfogyni az új autók a magyar utakról

Az újonnan forgalomba helyezett személyautók száma 4,8 százalékkal 121 920-ra csökkent 2021-ben, miközben ez az érték 2019-ben még 157 909 volt. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) azonban rámutat, hogy továbbra is elég magas az étékesítést követő hat hónapon belül a forgalomból kivont gépkocsik aránya, amelyeket export, tesztautó-leállítás, bérletből visszavétel vagy egyéb üzleti célból vontak ki a forgalomból. A fő ok azonban az export, így mindössze 92 911 új kocsi maradt a magyar utakon.
Ezzel szemben a használt személyautó import darabszáma körülbelül 42 százalékkal magasabb, összesen 132 205 volt 2021-ben, valamint 11 845 használt kishaszonjármű is érkezett az országba.
Amint az MGE kiemeli, a használt gépjármű import környezetvédelmi szempontú szabályozása első lépéseként 2021 elején megjelent jogszabály egyelőre a vizsgáztatási rendszeren keresztül kontrollálja a környezetszennyező és idős használt autók behozatalát és forgalomba engedését. Az egyesület üdvözli ezt a lépést, de továbbiakat vár, mivel a hatása nem elég erős, és az idős, szennyező használt autók korlátlan importja ellentétes a környezetvédelmi elképzelésekkel.
Ami az új autók forgalmát illeti, amíg normális időkben az utolsó negyedév a legerősebb, addig idén nyár óta erőteljesen csökkent a trend, miután az autógyárak termelése a koronavírus-járvány miatti alkatrészhiány következtében jelentősen visszaesett.

Új autók forgalomba helyezése Magyarországon
| 
 Negyedév  | 
 2021  | 
 2020  | 
 2019  | 
| 
 I. negyedév  | 
 32197  | 
 32668  | 
 34339  | 
| 
 II. negyedév  | 
 32619  | 
 23014  | 
 40209  | 
| 
 III. negyedév  | 
 29737  | 
 34422  | 
 40557  | 
| 
 IV. negyedév  | 
 27367  | 
 37926  | 
 42804  | 
Forrás: DataHouse
Értékesítési toplista 2021
| 
 1  | 
 SUZUKI  | 
 17650  | 
| 
 2  | 
 TOYOTA  | 
 12077  | 
| 
 3  | 
 FORD  | 
 10604  | 
| 
 4  | 
 KIA  | 
 9125  | 
| 
 5  | 
 ŠKODA  | 
 7846  | 
| 
 6  | 
 DACIA  | 
 7367  | 
| 
 7  | 
 VOLKSWAGEN  | 
 7049  | 
| 
 8  | 
 FIAT  | 
 6456  | 
| 
 9  | 
 MERCEDES  | 
 5680  | 
| 
 10  | 
 HYUNDAI  | 
 5291  | 
| 
 11  | 
 OPEL  | 
 4153  | 
| 
 12  | 
 BMW  | 
 4063  | 
| 
 13  | 
 NISSAN  | 
 2831  | 
| 
 14  | 
 JEEP  | 
 2612  | 
| 
 15  | 
 VOLVO  | 
 2536  | 
| 
 16  | 
 RENAULT  | 
 2329  | 
| 
 17  | 
 PEUGEOT  | 
 2260  | 
| 
 18  | 
 AUDI  | 
 2107  | 
| 
 19  | 
 MAZDA  | 
 1541  | 
| 
 20  | 
 CITROEN  | 
 1433  | 
Forrás: DataHouse
A legtöbb autót az alsó-közép kategóriában, valamint a B, vagyis a kis SUV-ok közül adtak el. Az előbbiből 27 614, az utóbbiból 26 083 talált gazdára.
Az alsó-közép kategória sztárjai
| 
 1  | 
 SUZUKI SX4 S-CROSS  | 
 6261  | 
| 
 2  | 
 KIA CEED  | 
 3923  | 
| 
 3  | 
 ŠKODA OCTAVIA  | 
 3793  | 
| 
 4  | 
 TOYOTA COROLLA  | 
 3437  | 
| 
 5  | 
 FORD FOCUS  | 
 1424  | 
| 
 6  | 
 HYUNDAI I30  | 
 1210  | 
| 
 7  | 
 ŠKODA SCALA  | 
 898  | 
| 
 8  | 
 VOLKSWAGEN GOLF  | 
 890  | 
| 
 9  | 
 OPEL ASTRA K  | 
 825  | 
| 
 10  | 
 SEAT LEON  | 
 606  | 
Forrás: DataHouse
Az MGE összesítése szerint új autók 16 százaléka volt dízelmotoros a benzinesek 38 százalékával szemben, míg a hibridek aránya 40, az elektromosoké pedig mintegy 6 százalékot ért el.

 
    
    

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.