Szélerőműparkba szállt be a Volkswagen
A Volkswagen az első autógyártóként támogatja az európai szél- és napenergiaparkok nagyszabású bővítését, és 2025-ig nagyjából 40 millió eurót fordít erre a célra. Az észak-svédországi Skellefteában működő Onshore Aldermyrberget AB szélerőmű-specialistával kötött megállapodás értelmében a Volkswagen részesedése a szélerőműparkban körülbelül 100 GWh lesz, ami átszámítva akár 27 ezer háztartásnak is elegendő villamosenergia előállítását jelenti.
Svédország különösen fontos piac a Volkswagen számára, hiszen 20 százalékos piaci részesedésével, valamint 2021. január és november közötti 9300 darabos kiszállításával a Volkswagen vezető Svédországban az elektromos hajtásrendszerű autók piacán. Az ID.4 csúcsmodell már nyolc hónapja vezeti a modellrangsort, amelyből januártól november végéig több mint 6000 példányt szállítottak ki mérleg szerint szén-dioxid-semlegesen a svéd vásárlóknak. Svédország így a Volkswagen elektromos offenzívája és ID.-családja sikerének kiváló példája Európában: a Volkswagen januártól október végéig csaknem 290 ezer elektromos járművét adta át vásárlóinak – azaz háromszor annyit, mint 2020 folyamán.
A svédországi szélerőmű-park mellett 2022 elején a mecklenburgi Tramm-Göthenben egy új napelemes rendszer is a hálózatra kapcsolódhat. Az RWE energiakonszernnel közös program nagyjából 420 ezer napelem-moduljával Németország legnagyobb független napelemes projektje. Körülbelül 20 zöldáram-projekt következik utána 2025-ig, többek között Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Finnországban. A projektek a tervek szerint összesen csaknem 7 terawattóra további zöld villamosenergiát állítanak elő, ami több mint 300 szélturbina kapacitásának felel meg és mintegy 600 ezer háztartás éves igényét fedezheti.
Miközben legkésőbb 2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, köztes célként pedig 2030-ig a 2018-as szint 60 százalékára tervezi csökkenteni egy járműre jutó szén-dioxid-kibocsátását Európában. Egy átlagos Volkswagen így körülbelül 17 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát majd ki, és az e-mobilitás felfutásának felgyorsítása mellett a gyártást – a beszállítói láncolatokkal együtt – és az e-autók üzemeltetését is mérleg szerint klímasemlegessé kívánják tenni. Mindezt a régi e-autókból származó nagyfeszültségű akkumulátorok következetes újrahasznosítása egészíti ki.
A tervek szerint 2030-ra az európai Volkswagen-eladások legalább 70 százalékát már tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek teszik ki, ami jóval több mint egymillió járműnek felel meg. Észak-Amerikában és Kínában legalább 50 százalékra kell bővülnie az értékesítésben az elektromos autók részarányának, ennek érdekében a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellel jelenik meg a piacon.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.