Tilos hókotrót előzni, mégis rengeteg baleset történik belőle
A hosszú távú előrejelzés szerint a következő hetekben nem várható jelentősebb havazás, főleg olyan nem, mint a fenti képen, de még a januári kétcentis hó is fura baleseteket okozott.
A hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat végző Magyar Közút Nonprofit Zrt. például kénytelen volt rámutatni, hogy az elmúlt havazások során több baleset is történt, amikor az autósok a gyorsforgalmi utakon konvojban haladó munkagépek közé hajtottak.
A gyorsforgalmi utakon a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat konvojban végzik a szakemberek. Ilyenkor a belső sávban dolgozó jármű megy elöl, onnan ekézi a havat a külső sávba, ahonnan a mögötte jövő másik gép tolja le a havat az útról. A járművek között csak minimális távolság van.
Ennek ellenére a Magyar Közút tájékoztatása szerint általános jelenség, hogy a KRESZ előírásai ellenére megpróbálják szabálytalanul megelőzni a munkagépeket.
Vannak olyan autósok, akik beállnak a hátsó jármű szórásterébe, amely így nem tudja a teljes pályaszélességet síkosságmentesíteni, ugyanis ilyenkor adott esetben a szabálytalan jármű oldalát, elejét sózzák a gépek, nem az utat.
(A kocsik fényezésének nem tesz jót a rászóródó kristályos szerkezetű síkosságmentesítő anyag.)
Az is általános tapasztalat, hogy a két konvojban haladó munkagép közé beállnak a szabálytalan autósok és utána már nem merik megelőzni az első autót, mert nem látják be a pályát a külső sávba ekézett hó, latyak miatt. Ugyanakkor, ha a két járműből álló konvoj hátul haladó teherautója megpróbálja kiengedni a beszorult járművet, akkor sokan megpróbálják követni a szabálytalankodó példáját, és újabb autós állna be a munkagépek közé.
Az ilyen helyzetek miatt január első felében három baleset is érte a Magyar Közút munkagépeit.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.