A világpiaccal együtt bővült a VW e-autóinak forgalma
Amíg a 2021-es év a globális chiphiány miatt újabb nehéz év volt az autóipar számára, a világ elektromosautó eladásai több mint kétszeresére, 6,6 millió darabra nőttek a tavaly előtti 3 millióról. A Nemzetközi Energiaügynökség szerint a világpiac teljes nettó bővülése az elektromos járműveknek tudható be.
Különösen Kínában volt erős év a tavalyi, hiszen az elektromos autók forgalma majdnem megháromszorozódott, és 1,2-ről 3,4 millióra emelkedett. Európa továbbra is az e-autók második legnagyobb piaca, az új regisztrációk száma csaknem 70 százalékkal 2,3 millióra nőtt, aminek nagyjából a fele konnektorról tölthető hibrid volt. Az Egyesült Államokban először haladták meg a félmilliót az eladások, de az elektromos járművek teljes piaci részesedése messze elmarad a kínai és számos európai piactól.
E-autók a világpiacon (személykocsik és kishaszonjárművek)
A piaci tendenciákkal összhangban, a Volkswagen megduplázta a kiszállított elektromos járművei számát. A tisztán akkumulátoros hajtással (BEV) és hibrid hajtásrendszerrel szerelt járművek aránya közel duplájára, 7,5 százalékra nőtt az összes kiszállításon belül (2020-ban 4 százalék volt). Európában ezek a járművek adják a Volkswagen kiszállításainak 19,3 százalékát (2020-ban 12,6 százalék volt).
A Volkswagen jelentős emelkedést könyvelt el az elektromos járművek kiszállítását illetően az Egyesült Államok, Kína és Németország piacain, míg idehaza minden negyedik átadott Volkswagen egy hálózatról tölthető modell volt.
Az elektromos offenzíva Kínában is folytatódott. Összesen 77 100 darab (2020-hoz képest 437 százalékkal több) elektromos hajtáslánccal szerelt modellt vehettek át ott az ügyfelek, amelyek közül több mint 70 ezer az ID családból került ki. Ezzel a Volkswagen egyike az öt legnagyobb, tisztán elektromos járművet kínáló gyártónak Kínában. A márka további jelentős bővüléssel számol 2022-re. Az Egyesült Államokban csaknem 17 ezer elektromos hajtáslánccal szerelt modellt vehettek át az ügyfelek, ami hozzávetőleg hússzor több, mint a korábbi év eredménye. Ezzel a Volkswagen a negyedik helyre zárkózott fel az elektromos autókat kínáló gyártók sorában.
A világautó ID.4 igazi bestseller
A VW világszerte legnépszerűbb tisztán elektromos modellje az ID.4, amely piacra kerülésének első évében már megszolgálta a világautó elnevezést. Az ID.4 volt a 263 ezer tisztán elektromos jármű közül a legnagyobb számban kiszállított modell, amelyből 119 650 darabot vehettek át tulajdonosaik. Őt követte az ID.3 (közel 76 000 darabbal), majd az e-up! (közel 41 500 darabbal) és a kizárólag a kínai piacra készült ID.6 (alig kevesebb, mint 18 000 darabbal).
A tisztán elektromos modellek aránya az újautó piacon
Ami Európát illeti, az ID.4 vezeti a tisztán elektromos modellek rangsorát Svédországban, Dániában, Finnországban és Írországban. Az ID.4 szintén sikerrel mutatkozott be az Egyesült Államok piacán, ahol csaknem 17 ezer darab kelt el, Kínában pedig a tisztán elektromos SUV modellek között az ID.4 már a második helyen áll.
A Volkswagen célja az új járműflotta teljesen elektromossá alakítása: 2030-ra az összes értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában a tervek szerint legalább 50 százalék lesz az értékesített elektromos járművek aránya.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.