Kategóriájában páratlan a Fabia Monte Carlo
A Fabia ismét jelentkezik a népszerű Monte Carlo felszereltségi változattal, amivel teljessé vált a legkisebb Škoda modellcsalád negyedik generációja. A jól csengő névvel a márka e legendás ralin aratott számos sikerének állít emléket, a kocsit pedig a vörös és fekete színek kombinációja teszi azonnal felismerhetővé.
A Monte Carlo kivitel háromféle – egyliteres, háromhengeres és négyhengeres – 1.5 TSI motorral kapható, amelyek teljesítménypalettája 59 kW (80 LE) és 110 kW (150 LE) között húzódik. De mielőtt elmerülnénk a TSI motorok vitathatatlan kvalitásaiban, beszéljünk a karosszériáról, mert a kocsi légellenállási együtthatója mindössze 0,28, ami nemcsak gyönyörű teljesítmény, hanem az is lényeges, hogy ebben a szegmensben nincs még egy modell, ami ilyen értékkel büszkélkedhet.
Olyan ötletes részletmegoldásoknak köszönhetően, mint például az első lökhárító alsó légbeömlő nyílásában elhelyezett állítható hűtőzsaluzat, a jármű aljának burkolata, a külső tükrök házának különleges alakja, valamint a hátsó ablak fölötti tetőspoiler.
Az említett hűtőzsaluzat állítható lamellái mérsékelt hűtési igény esetén záródnak, így javítva az autó légellenállási tulajdonságait. Ezzel 120 kilométer/óra állandó sebesség mellett 100 kilométerenként 2 deciliter üzemanyagot is megtakaríthat, kilométerenként akár öt grammal mérsékelve a Fabia szén-dioxid-kibocsátását. Nagy hűtési igény vagy rövid megállások alkalmával a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb hűtőlevegő áramolhasson be.
Most pedig vissza a motorokhoz. Különösen dinamikus menettulajdonságok jellemzik az újdonság 1.5 TSI négyhengeres benzinmotorral ellátott változatát. A 150 lóerős teljesítmény, valamint az alapfelszereltségéhez tartozó hétfokozatú DSG sebességváltó révén álló helyzetből mindössze 8,0 másodperc alatt éri el a százas tempót a kocsi, amelynek végsebessége 225 kilométer/óra.
És most jön trükk
Ha nincs szükség a nagy teljesítményre, az aktív hengermenedzsment (Active Cylinder Technology; ACT) alacsony terhelés mellett automatikusan leállít kettőt a négy henger közül – és ezzel hatékonyan mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, valamint a szén-dioxid-kibocsátást.
Az 1.5 TSI, valamint a 80 lóerős egyliteres MPI alapmotor mellett egy 85 és egy 110 lovas háromhengeres 1.0 TSI erőforrás is szerepel a kínálatban. Az utóbbi hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, de hétfokozatú DSG automata sebességváltóval is rendelhető.
Az öntöttvas hengerperselyeket mindkét közvetlen befecskendezésű TSI-motorban ultravékony plazmabevonat váltotta fel, hatékonyan csökkentve a belső súrlódást, s ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Az égéstér egyenletesebb hőeloszlása és -elvezetése jelentősen mérsékli a motor hőterhelését. A hengerfalakra felhordott porréteg mindössze 150 mikrométer (0,15 milliméter) vastagságú.
Kívánságra menetasszisztens (Travel Assist) is lehet a kocsiban. A gombnyomásra aktiválható berendezés több vezetői segédrendszert is magában foglal. Az adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC) egészen 210 kilométer/órás sebességig automatikusan az elöl haladó járművekhez illesztheti a tempót, az integrált sávtartás-asszisztens (Lane Assist) pedig szükség esetén korrekciós kormányzási beavatkozással segít az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartani az autót.
A menetasszisztens kézfelismerő funkciójával (Hands-on Detect) ellenőrzi, hogy a vezető keze érinti-e a kormánykereket. Szintén megrendelhető a továbbfejlesztett sávváltás-asszisztens (Side Assist), amely – akár 70 méteres távolságból – a hátulról közeledő, valamint az éppen a holttérben tartózkodó járműveket is érzékelheti, és időben figyelmeztetheti a vezetőt.
A parkolási asszisztens (Park Assist) 40 kilométer/órás sebességig jelzi a megfelelő méretű hossz- és keresztirányú parkolóhelyeket, beálláskor pedig kívánságra átveszi a kormányzás feladatát. A manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist) a jármű előtt és mögött, parkoláskor feltűnő veszélyes akadályokat érzékelve szükség esetén automatikusan fékez. Ugyancsak megrendelhető a közlekedési táblák felismerő funkciója (Traffic Sign Recognition), valamint az előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist technikája is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.