Itt a VW első e-busza, az ID. BUZZ
Jó pár év telt el a képen látható két busz között, de a rokonság letagadhatatlan. A legnagyobb különbség, az, hogy az újdonságot már nem belsőégésű motor hajtja, hanem elektromos.
Miután a Volkswagen bemutatta az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modelleket, Európa gazdagabb lett az első, tisztán elektromos személyszállító és áruszállító kisbuszokkal.
Az ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modellek egyik jellemzője a 2988 milliméteres tengelytáv, ami nagyjából megegyezik a jelenlegi T6.1 modellével, viszont a hosszú tengelytáv ellenére fordulókör-átmérője szokatlanul kicsi: alig haladja meg a 11,1 métert.
Mindkét változat hossza 4712 milliméter, ám a 1985 milliméteres szélesség 81 milliméterrel több mint a T6.1 szélessége. Így szemből a busz sziluettje egy négyzet, hiszen a magassága 1938 milliméter.
De a legnagyobb húzás, hogy az ID. Buzz légellenállási együtthatója mindössze 0,285, az ID. Buzz Cargóé pedig ez 0,29, míg az első generációs modellé még 0,41 volt.
Az egyterű változat barátságos hangulatú belterében öt személynek és akár 1120 liternyi csomagnak jut bőséges hely az utazás során. Ha a második üléssort lehajtjuk, a csomagtér befogadóképessége 2 205 literre nő. Az ID. Buzz Cargo áruszállító kivitelnél az ügyfél kívánsága alapján két vagy három ülés kerül az első sorba. Az ülések mögötti válaszfal másik oldalán 3,9 köbméteres rakodótér található, ami akár két szabvány raklapnyi, keresztben elhelyezett áru befogadására is képes.
Akárcsak a Volkswagen márka ID. családjának minden modellje, az ID. Buzz is az MEB moduláris elektromos platformra épül. Egy 77 kWh kapacitású akkumulátor (bruttó kapacitás: 82 kWh) látja el árammal a 150 kW teljesítményű elektromos motort, amely – hasonlóan ahhoz, ahogy a T1 modellnél egykor a boxermotor – a hátsó tengelyen kapott helyet. A mélyen a szendvicspadlóban elhelyezett akkumulátor pozíciójának és a könnyű elektromos hajtásrendszernek köszönhető az autó jó súlyelosztása és alacsony tömegközéppontja. Ezek együttesen biztosítják az autó optimális kezelhetőségét és agilitását.
A lítium-ion akkumulátor falitöltőről és nyilvános töltőállomásról is tölthető 11 kW teljesítményű váltakozó áramról. CCS csatlakozó használatával az egyenáramú gyorstöltő állomásokon a töltési teljesítmény elérheti az akár 170 kW-ot is. Ennek alkalmazásával az akkumulátor 5 százalékról 80 százalékra való töltése nagyjából 30 percet vesz igénybe.
Az ID. BUZZ európai előértékesítése májusban kezdődik, és a piaci bevezetés az első néhány európai országban, így Magyarországon is az ősszel várható.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.