TDI motort kapott az új Multivan
A Volkswagen hannoveri haszonjárműgyára kellemes kis figyelmességgel lepi meg a modell szerelmeseit. Az eddigi benzinmotoros, valamint a hálózatról tölthető (plug-in) Multivan eHybride mellett megjelent egy 110 kW/150 lóerős, kimagasló nyomatékot és alacsony károsanyag-kibocsátást kínáló turbófeltöltésű dízel változat is.
Az 1968 köbcentiméter hengerűrtartalmú, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű motor legnagyobb forgatónyomatéka eléri a 360 newtonmétert, és ezt a szintet végig tartja az 1600–2750 percenkénti fordulatszám tartományban. Ezt a modern dízel erőforrást ellátták az úgynevezett kettős adagolással, ami csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást is és sokkal élénkebbé teszi a motort.
A két SCR katalitikus átalakítóval és dupla AdBlue befecskendezéssel a nitrogén-oxid (NOx) emissziós szintje jelentősen, akár 80 százalékkal csökken. Így a modellsorozat többi változatához hasonlóan az új Multivan is teljesíti a legújabb Euro 6D-ISC-IDM kibocsátási szabvány feltételeit. (Szén-dioxid-kibocsátása 143 – 140 g/km, hatékonysági osztálya pedig A-A+)
A buszlimuzin legnagyobb sebessége ezzel a motorral eléri a 190 km/órát, vegyes átlagfogyasztása pedig 5,4 liter 100 kilométeren. Mindez az 58 literes üzemanyag tartállyal kombinálva közel 1 000 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé tankolás nélkül. Alacsony, 0,30-as légellenállási együtthatója és az elődmodellhez viszonyított jelentős súlycsökkenése még tovább javítja a Multivan menetteljesítményét és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Gondoljunk csak arra, hogy a jóval keskenyebb második generációs Transporter, a legendás T-kettes légellenállási együtthatója még 0,42 volt!
A 800 kilogramm hasznos teherbírású új Multivan TDI akár kéttonnás utánfutót is vontathat, a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömege pedig elérheti a 4850 kilogrammot.
A modell elérhető rövid és hosszított változatban is öt, hat vagy hét üléssel. Szintén újdonság, hogy öt, egymással szembefordítható egyes üléssel is felszerelhető az utastér. A már gyárilag széleskörű felszereltséget kínáló új Multivan TDI ára Magyarországon bruttó 15,825 millió forinttól indul, amelynél már a szériafelszereltséghez tartozik a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós DSG váltó mellett a LED főfényszóró.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.