Tíz abroncsból kettő megbukott az AMS tesztjén
Az Auto Motor und Sport az idei nyári gumiabroncs-tesztjéhez a 245/45 R 19-es méretet választotta.
„Maximális biztonság a rövid féktávnak köszönhetően” – ez volt a legfontosabb szempont az AMS tesztje során. Ez azért fontos, mert amíg például a kanyarstabilitásra is nagy figyelmet kell szentelni, gyakran alábecsülik a gumikra háruló terhet, amely a manapság egyre súlyosabb járművek kinetikus energiáját a lehető leggyorsabban fel tudja emésztenie a kritikus helyzetekben.
A vizsgálatok során azt tapasztalták, hogy száraz aszfalton a 100 kilométer/órás sebességről nullára fékezve mintegy három méter volt a különbség az ezen a teszten különösen jól teljesítő Goodyear, valamint a legolcsóbb, egyben leggyengébb gumiabroncs, a GT Radial fékútja között.
Vizes aszfalton ugyanakkor a különbségek riasztóan megnőttek. Amikor vízen futtatták az abroncsokat, csak nyolcvan kilométeres sebességről kellett megállni az autónak, de akkor öt méterrel hamarabb állt meg a tesztautó a vízen legjobban teljesítő Hankook abronccsal, mint a GT Radiallal.
A jó tapadás fékezéskor természetesen az olyan elektronikus vezérlőrendszerek hatékonyságát is támogatja, mint az ABS és az ESP, amelyek kritikus helyzetekben elsősorban célzott fékezési beavatkozásokkal próbálják stabilizálni a járművet.
Azt is megvizsgálták, hogy az autó, az abroncsok és a vezérlőrendszer hogyan működik együtt a mindennapi vezetési stílussal, valamint a határon autózva a kanyarodási, kezelhetőségi és aquaplaning teszteken, nedves úton. Az összképet a száraz körülmények között végzett komforttesztek, a sávváltási tesztek és a versenypályán végzett kísérletek teszik teljessé.
A gumiabroncs-teszt végeredménye
Pontszám Értékelés
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 9 Kimagasló
Bridgestone Turanza T005 8,8 Nagyon jó
Hankook Ventus S1 evo3 8,1 Nagyon jó
Continental Premium Contact 6 8,0 Nagyon jó
Nexen N'FERA Sports 7,9 Jó
Nokian Powerproof 7,7 Jó
Michelin Pilot Sport 4 7,7 Jó
Falken Azenis FK510 7,2 Jó
Maxxis Victra Sport 5 6,3 Kielégítő
GT Radial Sportactive 2 5,9 Még megfelelő
Forrás: Auto Motor und Sport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.