A németek sem törődnek az akkumulátorral
A német autóklub, az ADAC nemrégiben közzétette, hogy az elmúlt évben milyen meghibásodások miatt hívták ki leggyakrabban a segélykocsit. Kapaszkodjunk meg: az esetek 46,2 százalékában az akkumulátor volt a felelős, és a második helyen szereplő motormenedzsment (befecskendezés, gyújtás, érzékelő rendszer) részesedése csupán 15,5 százalékos, a kormányzással, fékkel, hajtáslánccal kapcsolatos hibáké pedig 14,8 százalékos volt.
Az ADAC azt is nyilvánosságra hozta áprilisban, hogy melyek bizonyultak a legmegbízhatóbb és a leginkább megbízhatatlan modelleknek 2019-ben.
Egy-egy modell meghibásodási rátája ezer autóra vetítve (2019)
De miért van ennyi baj az akkuval?
Sokan elfelejtik, hogy az akkumulátor megbízható élettartama 5-6 év, de nem árt, ha minden olajcsere alkalmával a szervizben megméretjük a kapacitását.
Az akkumulátor menet közben mindig kap töltést a generátorról, tehát az nem fordul elő, hogy ilyenkor leszívja az autó az akkut.
Nagyobb probléma, hogy mi történik az akkumulátorral, ha hosszabb ideig áll a kocsi. Vannak ugyanis olyan fogyasztók, amelyek állandóan terhelik az akkumulátort. Ilyenek például az utólagosan beépített rablásgátló és riasztórendszerek, főleg azok, amelyek műholdas kapcsolattal működnek. Ezek adott esetben riasztást küldenek a központba, viszont állandóan résen vannak, úgyhogy az akkumulátort 100-110 milliamperrel folyamatosan terhelik.
Ha az autót naponta használják, ez nem okozhat gondot. De ha mondjuk két hétig nem járnak vele, akkor igen.
Fontos tudni, hogy az egy esetleges balesetről a 112-es központot tájékoztató segélyhívó e-Call rendszer viszont csak akkor működik, ha a beindítjuk a motort, így állás közben nem fogyasztják az áramot.
A mindenképpen ajánlható rablásgátló riasztórendszerek tehát folyamatosan terhelik az álló autó akkumulátorját. Az ilyen autóknál, ha hosszabb ideig áll, nem árt, ha indulás előtt töltőre tesszük az akkumulátort. A hozzáértők persze előbb megmérhetik az akku nyugalmi feszültségét, ami kimutathatja, hogy akár egy hét után is örülne az akkumulátor egy kis rátöltésnek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.