A németek sem törődnek az akkumulátorral

2022. 05. 16.

adac3_1.jpg

A német autóklub, az ADAC nemrégiben közzétette, hogy az elmúlt évben milyen meghibásodások miatt hívták ki leggyakrabban a segélykocsit. Kapaszkodjunk meg: az esetek 46,2 százalékában az akkumulátor volt a felelős, és a második helyen szereplő motormenedzsment (befecskendezés, gyújtás, érzékelő rendszer) részesedése csupán 15,5 százalékos, a kormányzással, fékkel, hajtáslánccal kapcsolatos hibáké pedig 14,8 százalékos volt.

Az ADAC azt is nyilvánosságra hozta áprilisban, hogy melyek bizonyultak a legmegbízhatóbb és a leginkább megbízhatatlan modelleknek 2019-ben.

Egy-egy modell meghibásodási rátája ezer autóra vetítve (2019)

adac1.jpgadac2.jpg

De miért van ennyi baj az akkuval?

Sokan elfelejtik, hogy az akkumulátor megbízható élettartama 5-6 év, de nem árt, ha minden olajcsere alkalmával a szervizben megméretjük a kapacitását.

Az akkumulátor menet közben mindig kap töltést a generátorról, tehát az nem fordul elő, hogy ilyenkor leszívja az autó az akkut.

Nagyobb probléma, hogy mi történik az akkumulátorral, ha hosszabb ideig áll a kocsi. Vannak ugyanis olyan fogyasztók, amelyek állandóan terhelik az akkumulátort. Ilyenek például az utólagosan beépített rablásgátló és riasztórendszerek, főleg azok, amelyek műholdas kapcsolattal működnek. Ezek adott esetben riasztást küldenek a központba, viszont állandóan résen vannak, úgyhogy az akkumulátort 100-110 milliamperrel folyamatosan terhelik.

Ha az autót naponta használják, ez nem okozhat gondot. De ha mondjuk két hétig nem járnak vele, akkor igen.

Fontos tudni, hogy az egy esetleges balesetről a 112-es központot tájékoztató segélyhívó e-Call rendszer viszont csak akkor működik, ha a beindítjuk a motort, így állás közben nem fogyasztják az áramot.

A mindenképpen ajánlható rablásgátló riasztórendszerek tehát folyamatosan terhelik az álló autó akkumulátorját. Az ilyen autóknál, ha hosszabb ideig áll, nem árt, ha indulás előtt töltőre tesszük az akkumulátort. A hozzáértők persze előbb megmérhetik az akku nyugalmi feszültségét, ami kimutathatja, hogy akár egy hét után is örülne az akkumulátor egy kis rátöltésnek.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5417830991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (7) abroncs (17) ABS (6) ADAC (14) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (20) akkumulátor töltés (5) alkatrész (7) arany kormánykerék (5) asszisztens rendszer (10) átverés (19) Audi (105) Audi A1 (5) Audi A3 (9) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (10) Audi A6 (7) Audi e-tron (11) Audi Hungaria (6) Audi Q3 (10) Audi Q3 Sportback (7) Audi Q7 (5) Audi Q8 (6) Audi TT (5) autó (31) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (14) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (16) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (5) baleset (54) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (8) bírság (7) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (24) Bogár (16) Bridgestone (16) Budapest (8) Caddy (7) CASCO (11) cikk (18) cikkek (896) Continental (12) crossover (8) családi autó (13) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) CUPRA (7) Cupra (8) Dacia (9) Das WeltAuto (139) Datahouse (10) dízel (16) dízelmotor (8) dízel motor (9) DSG (8) Dunlop (8) e-tron (10) Egyesült Államok (6) Egyesült Királyság (9) elektromos (29) elektromos Audi (6) elektromos autó (86) elektromos autózás (13) elektromos motor (13) elektromos SUV (5) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (10) Európai Unió (16) Euro NCAP (21) év autója (6) fék (5) féktáv (5) FIAT (7) Ford (40) Ford Focus (6) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (16) Goodyear (14) gumi (20) gumiabroncs (26) gumicsere (10) gumiteszt (11) gyalogos gázolás (5) Győr (6) gyorshajtás (14) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (19) halálos közlekedési baleset (17) Hankook (10) hasznalt (6) használtautó (170) Használtautó (19) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (16) használtpiac (8) használt autó (146) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (11) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (9) hasznos (297) haszongépjármű (5) hátsókerék hatjás (5) hibrid (14) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (360) Honda (6) horrorkaraván (5) Hyundai (13) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (11) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (9) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (17) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (6) karosszéria (7) KIA (16) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kishaszonjármű (12) kisszines (239) köd (5) ködlámpa (5) kombi (15) kombi autó (5) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (44) közlekedés (6) közlekedési baleset (13) Központi Statisztikai Hivatal (8) közúti baleset (14) közúti halálos baleset (11) kresz (5) LED (5) LED-lámpa (6) legjobb autó (5) légkondicionáló (5) légzsák (6) lítiumion-akkumulátor (8) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (15) Magyar Közút Zrt. (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (19) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (18) MGE (9) Michelin (13) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (7) motor (12) motorkerékpár (5) motorolaj (5) Multivan (7) NAV (16) NCAP (7) NCAP teszt (10) Németország (13) német autóklub (5) nepper (11) Nokian (5) Nürburgring (7) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (12) nyárigumiteszt (6) Octavia (12) Opel (31) összkerékhajtás (5) ötcsillagos minősítés (6) parkolási asszisztens (5) Peugeot (10) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) Pirelli (5) plug-in hibrid (39) Porsche (37) Porsche 911 (7) Porsche Hungaria (13) Porsche Taycan (7) Renault (10) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (24) rendszám (6) sávtartó asszisztens (7) SEAT (57) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (6) SEAT Ateca (8) Seat Leon (5) SEAT Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (124) Skoda Auto (12) Skoda Enyaq (9) Skoda Enyaq iV (13) Skoda Fabia (16) Skoda Kamiq (9) Skoda Karoq (5) Skoda Kodiaq (8) Skoda Octavia (42) Skoda Superb (20) sportautó (10) SUV (71) suv autó (7) Suzuki (23) szélvédő takarítás (6) személyautó (19) személygépjármű (15) szén-dioxid kibocsátás (13) szerviz (6) tanulmányautó (5) TDI (6) technológia (14) teherautó (6) téligumi (15) téligumiteszt (6) terepjáró (6) Tesla (9) teszt (6) törésteszt (18) Toyota (20) Transporter (10) Travel Assist (7) TSI (11) tudta (9) újautó (34) új autó (17) új modell (5) ütközés (9) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (6) versenyautó (10) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (6) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (214) Volkswagen-csoport (95) Volkswagen Caddy (6) Volkswagen Golf (38) Volkswagen Haszonjárművek (6) Volkswagen ID.3 (15) Volkswagen ID.4 (9) Volkswagen Passat (12) Volkswagen Polo (15) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Taigo (5) Volkswagen Tiguan (11) Volkswagen Touran (6) Volkswagen Transporter (8) Volkswagen Up! (5) Volvo (6) VW (10) VW-csoport (9) What car? (21) WLTP (16) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása