Minden idők legerősebb Golfja az idei Golf R „20 Years”

2022. 06. 10.

r2_m.jpg

Az idősebbek még emlékeznek, egykor mekkora híre volt a VR6 Golfnak, amely éppen húsz éve, 2002 nyarán ütött magának jó nagy helyet a sportos izomautók piacán. Mondhatjuk: természetesen, hiszen a 3,2 literes, 241 lovas hathengeres V-motornak már a hangja is elzsibbasztotta az embert. Menet közben pedig az összkerékhajtás, a maga idejében páratlan menetdinamikai képességek, az exkluzív dizájn és a felszereltség egy csapásra meggyőzte a vásárlókat, így a Golf R32 a tervezettnél háromszor nagyobb darabszámban kelt el.

Azóta több mint 260 ezer R-modell talált gazdára világszerte, és a Volkswagen most a Golf R „20 Years” jubileumi modellel ünnepli a Golf R sorozat huszadik évfordulóját.

r3_m.jpg

A jubileumi Golf R 333 lóerős kétliteres, négyhengeres turbómotorjának teljesítménye 13 lóerővel nagyobb, mint a jelenlegi Golf R-é, így lett minden idők legerősebb Golfja. A rajongók vélhető bánatára azonban a Volkswagen csupán egy évig, 2023 közepéig kínálja Golf R „20 Years” modelljét.

De mit is tud az újdonság?

Az emelt teljesítményről már szóltunk, de azt is ki kell emelni, hogy az eddig csak extrafelszerelésként rendelhető – a Golf 8 R kínálatából ismert – „R-Performance” csomag az alapfelszereltséghez tartozik.

r5_m.jpg

Ebben olyan finom dolgok vannak, mint a Járműdinamikai menedzsmenttel (Vehicle Dynamics Manager) kombinált R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (R-Performance Torque Vectoring), valamint a „Special” és a „Drift” menetprofil.

A „Special” menetprofilt a Nürburgring Nordschleife-szakaszán fejlesztették ki, minden meghatározó hajtásrendszer-paraméterét – a 4MOTION összkerékhajtást is beleértve – az igényes versenypályákra adaptálva. Az eredmény pedig a hatékony vonóerőátadási képességek és a fokozott menetstabilitás mellett elérhető nagyobb kanyarsebességekben mutatkozik meg. A zárt pályákra konfigurált „Drift” menetprofillal maradéktalanul megtapasztalhatók a Golf R „20 Years” performance-hajtásrendszerének képességei. Az Elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) modellspecifikus szabályzása – automatikus váltás az ESC Sport üzemmódra – és az összkerékhajtással megvalósított vonóerőelosztás révén – „Drift” beállítás az R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (R-Performance Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtás rendszerében – célzott túlkormányozottsággal kiváltott és pontosan kontrollálható drift-manőverekre is lehetőség nyílik.

r4_m.jpg

Az összeállítás exkluzív dizájnkülönlegességekkel is igényesebbé teszi az új modellváltozatot, a hátsó tetőlégterelő például e modell versenysport-karakterét hangsúlyozza. A Golf R „20 Years” alapkivitele 19 hüvelykes „Estoril” dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról.

A turbófeltöltő a megfelelő előterhelés révén a motor részterhelési üzemállapotai során is folyamatosan kellő fordulatszámon dolgozik, így dinamikusabb vonóerő-karakterisztikát tesz lehetővé a gyorsítások alkalmával. A motorféküzemben nyitott fojtószelep szintén a dinamikusabb menetteljesítményeket szolgálja, a gázelvételt követő újbóli gyorsításkor ugyanis a motor forgatónyomatékának gyorsabb felépülésével jól érzékelhetően érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz az erőforrás számára. A Golf R „20 Years” ennek megfelelően még dinamikusabb a sportos menethelyzetekben.
r1_m.jpg

Golf R történelem:

Golf R32 (2002)

Golf 5 R32 (2005)

Golf 6 R (2009)

Golf 7 R (2013)

Golf 8 R (2020) 

Ez utóbbi világpremierje 2020 novemberében volt, és 320 lóerős teljesítményével, valamint 420 newtonméter maximális forgatónyomatékával mindegyik korábbi Golf R modellt felülmúlja. Álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás tempót, és 270 kilométeres végsebességét az elektronika korlátozza 250 kilométer/órára.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7917852779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (7) abroncs (17) ABS (6) ADAC (14) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (20) akkumulátor töltés (5) alkatrész (7) arany kormánykerék (5) asszisztens rendszer (10) átverés (19) Audi (105) Audi A1 (5) Audi A3 (9) Audi A3 Sportback (10) Audi A4 (10) Audi A6 (7) Audi e-tron (11) Audi Hungaria (6) Audi Q3 (10) Audi Q3 Sportback (7) Audi Q7 (5) Audi Q8 (6) Audi TT (5) autó (31) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (14) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (16) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (5) baleset (52) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (8) bírság (7) biztonság (11) biztonsági öv (5) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (24) Bogár (16) Bridgestone (16) Budapest (8) Caddy (7) CASCO (11) cikk (18) cikkek (892) Continental (12) crossover (8) családi autó (13) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) CUPRA (7) Cupra (8) Dacia (9) Das WeltAuto (139) Datahouse (10) dízel (16) dízelmotor (8) dízel motor (9) DSG (8) Dunlop (8) e-tron (10) Egyesült Államok (6) Egyesült Királyság (9) elektromos (28) elektromos Audi (6) elektromos autó (85) elektromos autózás (13) elektromos motor (13) elektromos SUV (5) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (10) Európai Unió (15) Euro NCAP (21) év autója (6) fék (5) féktáv (5) FIAT (7) Ford (40) Ford Focus (6) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (16) Goodyear (14) gumi (20) gumiabroncs (26) gumicsere (10) gumiteszt (11) gyalogos gázolás (5) Győr (6) gyorshajtás (13) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (18) halálos közlekedési baleset (17) Hankook (10) hasznalt (6) használtautó (170) Használtautó (19) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (16) használtpiac (8) használt autó (146) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (11) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (9) hasznos (297) haszongépjármű (5) hátsókerék hatjás (5) hibrid (14) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (357) Honda (6) horrorkaraván (5) Hyundai (13) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (11) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (9) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (16) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (5) karosszéria (7) KIA (16) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kishaszonjármű (12) kisszines (238) köd (5) ködlámpa (5) kombi (15) kombi autó (5) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (44) közlekedés (6) közlekedési baleset (12) Központi Statisztikai Hivatal (8) közúti baleset (13) közúti halálos baleset (10) kresz (5) LED (5) LED-lámpa (6) legjobb autó (5) légkondicionáló (5) légzsák (6) lítiumion-akkumulátor (8) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (15) Magyar Közút Zrt. (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (19) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (18) MGE (9) Michelin (13) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (7) motor (12) motorkerékpár (5) motorolaj (5) Multivan (7) NAV (16) NCAP (7) NCAP teszt (10) Németország (12) német autóklub (5) nepper (11) Nokian (5) Nürburgring (7) nyaralás (8) nyaralás autóval (5) nyárigumi (12) nyárigumiteszt (6) Octavia (12) Opel (31) összkerékhajtás (5) ötcsillagos minősítés (6) parkolási asszisztens (5) Peugeot (10) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) Pirelli (5) plug-in hibrid (39) Porsche (37) Porsche 911 (7) Porsche Hungaria (13) Porsche Taycan (7) Renault (10) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (23) rendszám (6) sávtartó asszisztens (7) SEAT (57) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (6) SEAT Ateca (8) SEAT Leon (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (124) Skoda Auto (12) Skoda Enyaq (9) Skoda Enyaq iV (13) Skoda Fabia (16) Skoda Kamiq (9) Skoda Karoq (5) Skoda Kodiaq (8) Skoda Octavia (42) Skoda Superb (20) sportautó (10) SUV (71) suv autó (7) Suzuki (23) szélvédő takarítás (6) személyautó (19) személygépjármű (15) szén-dioxid kibocsátás (13) szerviz (6) tanulmányautó (5) TDI (6) technológia (14) teherautó (6) téligumi (15) téligumiteszt (6) terepjáró (6) Tesla (8) teszt (6) törésteszt (18) Toyota (20) Transporter (10) Travel Assist (7) TSI (11) tudta (9) újautó (34) új autó (17) új modell (5) ütközés (8) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (6) versenyautó (10) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (6) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (214) Volkswagen-csoport (95) Volkswagen Caddy (6) Volkswagen Golf (38) Volkswagen Haszonjárművek (6) Volkswagen ID.3 (15) Volkswagen ID.4 (9) Volkswagen Passat (12) Volkswagen Polo (15) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Taigo (5) Volkswagen Tiguan (11) Volkswagen Touran (6) Volkswagen Transporter (8) Volkswagen Up! (5) Volvo (6) VW (10) VW-csoport (9) What car? (21) WLTP (16) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása