Részben saját kézbe vette a kábelköteggyártást a Skoda
Már jó ideje nemcsak a kelet-ázsiai chipek szállításának akadozása gátolja az európai autógyárak termelését, hanem a korábban Ukrajnában gyártott kábelkötegek mennyiségének visszaesése is.
A Skoda és a Volkswagen-csoport más márkái, valamint a BMW, a Mercedes-Benz és a Ford termelése ugyancsak leállásra kényszerült az ukrajnai háború óta.
A Skoda Auto például március 3-tól nyolc hétre kénytelen volt felfüggeszteni a teljesen elektromos ENYAQ iV gyártását a kábelkötegek hiánya miatt. A gyártás mielőbbi újraindítása érdekében az autógyártó és beszállítói gyorsan elkezdték vizsgálni a kábelköteggyártás megkettőzését más európai és észak-afrikai gyártóüzemekben.
Így a Skoda Auto a háború kitörését követő öt héten belül sikerült áthelyezni a kábelköteg-gyártás egy részét Ukrajnából a Prága melletti Mladá Boleslavba, ahol az ukrajnai Lvivben lévő gyárból hívott 35 nő tanította be a helyi alkalmazottakat.
A Fabia kombi kábelkötegeivel kezdték, de már megkezdődött az Octavia, a Kodiaq, a Karoq és a Superb modellsorozatok kábelkötegeinek gyártása is.
Emellett a Kromberg & Schubert cég marokkói, Rabat melletti kenitrai gyárának kapacitására is számíthat a Skoda. Az Octavia és Superb modellek kábelkötegeit pedig ezután a marokkói Tangerben is gyártják.
A cseh márka többek között az elektromos járművek töltéséhez szükséges nagyfeszültségű kábelkötegek gyártásának megkettőzését is tervezi. Június végétől ezeket Romániában gyártják.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.