A Skoda, amely visszatért Le Mans-ba
Újra startolt Le Mans-ban az a Skoda, amely 1950-ben a második volt a 24 óráson az 1100 köbcentiméteres kategóriában, összetettben pedig az ötödik a 126 kilométer/órás átlagsebessége révén, amikor a 13. órában, pontosabban, a 121. körben egy repedt dugattyúgyűrű miatt a verseny feladására kényszerült.
Ezúttal azonban a Le Mans Classic versenyen indult, mégpedig hatéves komplett újjáépítést követően, és a cseh csapat a kategóriájának 74 indulója közül a 47. lett.
A 72 évvel ezelőtti Skoda Sport Le Mans versenyautó az 1946-os Skoda 1101 „Tudor” szériaautón alapult. Alvázát jelentősen könnyítették és természetesen változtattak a kormány és a pedálok elhelyezésén. Az autó alacsony, nyitott kétüléses karosszériát kapott, kézzel készített alumíniumlemezből.
A Skoda Sport többnyire szabványos Tudor alkatrészeket használt, köztük a cseh PAL 12 V-os elektromos rendszert és a Barum abroncsokat. Az 1,1 literes négyhengeres motor teljesítménye a módosítások után majdnem megduplázódott: a sorozatgyártású „Tudor” 32, a verseny-változat 50 lóerőt adott le.
Tele tankkal, szerszámokkal és alkatrészekkel teljesen felszerelve (a verseny alatti javításokhoz az autóban szállított alkatrészeket kellett használni) csupán 700 kilogrammot nyomott. Az akkoriban elterjedt versenyüzemanyaggal – benzin, etanol és aceton keverékével – a Skoda Sport akár 140 kilométer/órás sebességet is elérhetett, és mindössze 12 litert fogyasztott 100 kilométerenként. Teli tankkal négy órát lehetett vezetni és a versenytársaiknál lényegesen ritkábban kellett tankolás miatt kimenni a depóba.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.