VW e-koncepciómodell, az ID. AERO
Az 1950-es években az amerikai autóépítés a barokkos korszakát élte: az olcsó benzin és az izmos vásárlóerő évtizede magával hozta a minél inkább díszített, minél nagyobb motorokkal ellátott modellek sorát, amelyekben a többszáz lóerős teljesítményt nagyon rossz hatásfokú két- vagy háromfokozatú automata váltók továbbították a kerekeknek. Teherautó alváz, merev tengely, harmatos fékek… Szóval a kocsikat nem a praktikum vagy a kanyarstabilitás adta el, hanem a külső. Nem is csoda, hogy 37-40 literes átlagfogyasztással mentek ezek a guruló köztéri szobrok.
Nézzük csak a fenti fotókon látható Ford Fairlane hátulját. Öröm lehetett bepakolni a semmilyen szempontból nem áramvonalasított csomagtartóba.
Ezzel szemben itt van a Volkswagen első tisztán elektromos limuzinja, az ID. AERO, amely minden szempontból teljesen más világot képvisel. Az áramvonalas formavilág ötvözi a tökéletesített aerodinamikát és az elegáns vonalvezetést.
Az ID. AERO európai sorozatgyártású változata a tervek szerint 2023-tól a holland határ közelében lévő emdeni üzemben gördül le a szerelőszalagról.
Annak érdekében, hogy a csaknem öt méter hosszú limuzin hatótávja meghaladja a 600 kilométert, tetővonala elegánsan, a kupék stílusában ereszkedik, ami nagyban hozzájárult a kiváló, 0,23-os légellenállási együtthatójához.
A Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer-platformja (MEB) mindemellett rövid karosszéria-túlnyúlásokat, hosszú tengelytávot és kiemelkedően tágas belteret tett lehetővé. Az ID. AERO nagyteljesítményű lítiumion-akkumulátort kapott, 77 kWh nettó energiatároló képességgel. Gazdaságos hajtásrendszerének és kiváló aerodinamikai tulajdonságainak együttese hosszú távok megtételére is alkalmassá tette az autót, amely a WLTP szabvány szerint akár 620 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel.
És még olyan apróságokra is ügyeltek a tervezők, mint a kilincsek légellenállása. Ezért a hagyományos ajtókilincseket megvilágított érintőfelületek váltották fel, tovább csökkentve a légellenállást.
A tisztán elektromos, négyajtós ID. AERO az ID.-család hatodik tagja az ID.3, az ID.4, az ID.5 és ID.6 és az ikonikus ID. Buzz után, amit világautóként a felső-középkategória nagy darabszámú piaci szegmensében kínálnak a jövőben világszerte.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.