A százezres fékolaj esete

2022. 08. 31.

 

olaj1.jpg

Reméljük, nem érezte még lejtőn álló autót fékezve, hogy mintha az aszfalt hirtelen jéggé vált volna. Nyomja az ember a féket, de a kocsi csak „csúszik” lefelé. Mindez az elöregedett fékolajra vezethető vissza. Sajnos megtörtént, mégpedig egy olyan 100 ezer kilométert futott kocsival, amelyben sosem cserélték a fékolajat.

Azért is kell a fékolajat az előírt időközönként cserélni, mert a tartály tetején mindig van egy kis levegő, ami persze némi párát is tartalmaz, és ez a pára lassanként elegyedik a fékolajjal. Emiatt csökken a fékolaj forráspontja, és korrodálódnak a fékolajjal érintkező fém fékalkatrészek.

olaj2.jpg

A forráspontcsökkenés sunyi dolog, mert az olaj ugyan nem összenyomható, de ha csökken a forráspontja, és felforr, kis gázbuborékok keletkeznek, amelyek már összenyomhatók. Normál városi cammogáskor fel sem tűnik, hogy egyre kevésbé harap a fék, de hosszú, tempós utazáskor, vagy az Alpokból lefelé, amikor néha rá-rá kell taposni a pedálra a rendszerterhelés miatt bekövetkezik a forrás, és akkor a pedál szokásos lenyomásához képest egyre gyengébb a fékerő. Ha olyankor nem állunk meg pihentetni az olajat, hogy lehűljön, a legkényesebb helyzetben akár el is veszíthetjük a fékhatást.

Emellett az öregedő fékolajjal járó autóban az említett párásodás tönkre is teszi a fékrendszer alkatrészeit is. Az olajjal elegyedett víz korrodál, így a fékhengerek, dugattyúk lassan rozsdásodni kezdenek, amíg szivárogni nem kezd az olaj, vagy érdes felületükkel kidörzsölik a tömítéseket. Figyelem, ha a tömítés tönkremegy, folyásnyomok jelennek meg a munkahengerek vagy csőcsatlakozások környékén!

olaj3.jpg

A szivárgáskor pedig a pedál erős lenyomásakor ugyan van fékerő, viszont tartós fékhatásért nyomva tartott pedál mellett egyszer csak megszűnik a fékhatás.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5917920053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablaktörlő (7) abroncs (19) ABS (6) ADAC (14) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (21) akkumulátor töltés (5) alkatrész (7) arany kormánykerék (5) asszisztens rendszer (10) átverés (19) Audi (109) Audi A1 (5) Audi A3 (11) Audi A3 Sportback (11) Audi A4 (10) Audi A6 (7) Audi e-tron (11) Audi Hungaria (6) Audi Q3 (11) Audi Q3 Sportback (7) Audi Q7 (5) Audi Q8 (6) Audi TT (5) autó (32) autógyártás (5) autóimport (6) autólopás (7) autópálya (14) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (16) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (5) baleset (56) Bentley (6) benzin (6) benzines autó (6) benzinmotor (10) bírság (8) biztonság (11) biztonsági öv (6) biztonságos autó (5) biztosítás (13) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (25) Bogár (16) Bridgestone (17) Budapest (8) Caddy (7) CASCO (11) cikk (18) cikkek (930) Continental (13) crossover (8) családi autó (13) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) CUPRA (7) Cupra (10) Cupra Born (5) Cupra Formentor (5) Dacia (10) Das WeltAuto (140) Datahouse (15) dízel (18) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (8) Dunlop (8) e-tron (10) Egyesült Államok (6) Egyesült Királyság (9) elektromos (34) elektromos Audi (6) elektromos autó (90) elektromos autózás (13) elektromos motor (13) elektromos SUV (5) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (10) Európai Unió (17) Euro NCAP (22) év autója (6) fék (6) féktáv (6) FIAT (8) Ford (44) Ford Focus (6) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (16) Goodyear (15) gumi (22) gumiabroncs (28) gumicsere (10) gumiteszt (11) gyalogos gázolás (5) Győr (6) gyorshajtás (15) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (19) halálos közlekedési baleset (17) Hankook (11) hasznalt (6) használtautó (174) Használtautó (20) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (16) használtpiac (9) használt autó (149) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (11) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (12) hasznos (304) haszongépjármű (5) hátsókerék hatjás (5) hibrid (14) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (377) Honda (7) horrorkaraván (6) Hyundai (13) ID.BUZZ (6) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (11) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (9) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (8) karosszéria (7) KIA (16) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kishaszonjármű (16) kisszines (249) köd (5) ködlámpa (5) kombi (15) kombi autó (5) környezetbarát (5) környezetvédelem (5) koronavírus (45) közlekedés (6) közlekedési baleset (13) Központi Statisztikai Hivatal (8) közúti baleset (14) közúti halálos baleset (11) KRESZ (5) kresz (5) KSH (5) LED (5) LED-lámpa (6) legjobb autó (5) légkondicionáló (5) légzsák (6) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (17) Magyar Közút Zrt. (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (19) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (20) MGE (11) Michelin (14) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (7) motor (12) motorkerékpár (7) motorolaj (5) Multivan (7) NAV (16) NCAP (7) NCAP teszt (10) Németország (16) német autóklub (5) nepper (11) Nokian (5) Nürburgring (7) nyaralás (9) nyaralás autóval (5) nyárigumi (13) nyárigumiteszt (6) Octavia (12) Opel (35) összkerékhajtás (6) ötcsillagos minősítés (7) parkolási asszisztens (5) Peugeot (11) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) Pirelli (5) plug-in hibrid (41) Porsche (37) Porsche 911 (7) Porsche Hungaria (14) Porsche Taycan (7) Renault (11) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (26) rendszám (6) sávtartó asszisztens (7) SEAT (60) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (6) SEAT Ateca (8) SEAT Cupra (5) SEAT Leon (6) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (132) Skoda Auto (14) Skoda Enyaq (10) Skoda Enyaq iV (14) Skoda Fabia (16) Skoda Kamiq (9) Skoda Karoq (5) Skoda Kodiaq (8) Skoda Octavia (45) Skoda Superb (21) sportautó (10) SUV (77) suv autó (7) Suzuki (25) szabálytalanság (5) szélvédő takarítás (6) személyautó (20) személygépjármű (15) szén-dioxid kibocsátás (14) szerviz (6) tanulmányautó (5) TDI (6) technológia (14) teherautó (6) téligumi (15) téligumiteszt (6) terepjáró (8) Tesla (10) teszt (6) tisztán elektromos (5) törésteszt (19) Toyota (20) Transporter (12) Travel Assist (7) TSI (11) tudta (9) újautó (34) új autó (17) új modell (5) utazás (5) ütközés (9) üzemanyag (8) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (5) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (6) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (229) Volkswagen-csoport (109) Volkswagen Caddy (7) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (41) Volkswagen Haszonjárművek (7) Volkswagen ID (6) Volkswagen ID.3 (15) Volkswagen ID.4 (9) Volkswagen Konszern (5) Volkswagen Passat (13) Volkswagen Polo (15) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Taigo (5) Volkswagen Tiguan (11) Volkswagen Touran (6) Volkswagen Transporter (11) Volkswagen Up! (5) Volvo (6) VW (10) VW-csoport (9) What car? (22) WLTP (17) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása