Nincs megállás, még mindig tart az autópiac lassulása
A harmadik negyedévben folytatódott az autópiac lassulása, amely várhatóan kitart egészen az év végig. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) értékelése szerint ennek okai az oroszok ukrajnai háborúja által felerősített, még mindig jelentős alkatrészhiány, a gyártás drágulása, az elszálló európai energia- és üzemanyagárak, az infláció és Magyarországon a forint gyengülése által okozott listaárdrágulás.
Bár a félvezetők hiánya továbbra is jelentős problémákat okoz, az európai autóipar lassan kezd rátalálni a szükséges megoldásokra, így az ellátási láncok visszaállásával lassan, de biztosan enyhül a csiphiány. Bár a szállítási idők továbbra is hosszabbak, mint azt megszokhattuk az utóbbi években, jelentősen csökkentek a néhány hónappal ezelőttiekhez képest.
Szeptember végéig jelentősen visszaesett az új személygépjárművek forgalomba helyezése: az elmúlt év azonos időszakában 8787 darabbal több új autó került az utakra, ami 9,3 százalékos visszaesést jelent ebben az évben. A kishaszonjárművek esetében még jelentősebb a visszaesés, 19,3 százalékkal kevesebb új jármű kapott rendszámot szeptemberig – tájékoztatott a DataHouse adatai alapján az MGE.
Az elektromos autók száma jelentősen növekszik, csaknem másfélszer annyi új elektromos autót regisztráltak idén az első kilenc hónapban, mint 2021-ben. Ennek ellenére a regisztrált új autók mindössze 4 százaléka tisztán elektromos és hasonló arányt képviselnek a tölthető hibrid modellek. Ezek együttesen 8 százalékos piaci részesedése igen alacsony, és mivel a növekvő energiaárak sokakat elrettenthetnek az ilyen modellek vásárlásától, a növekedés lelassulhat a közeljövőben.
A szegmensek tekintetében a legnépszerűbb továbbra is az alsó-közép kategória, minden negyedik autó ebből a szegmensből kerül ki. Továbbra is rendkívül népszerűek a városi terepjárók, ezek közül a legkisebb, B-kategóriás modellek a legkelendőbbek, de a többi méretet is figyelembe véve az SUV modellek a piac majdnem felét adják 48 százalékos részesedéssel.
A motorkerékpár piac jelentősen növekedett az év első felében, de ez a trend a harmadik negyedévben lelassult. Míg az első félévben harminc százalékos növekedést láthattunk az előző évhez képest, a harmadik negyedévben a tavalyi volumen alatt teljesített a piac.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.