ID. Buzz koncepciók Hannoverben
Igazi „ID. Buzz Show” volt a Hannoverben szeptember 19-én nyílt IAA Transportation 2022 kiállításon, ahol az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo mellett – egyaránt világpremierként – különböző felépítménygyártók négy tanulmányát is bemutatta a Volkswagen Haszonjárművek.
Az ID. Buzz alapjaira épülő első mentőautót a Bösenberg felépítménygyártó tervezte, így immár a mentőjárművek körébe is megérkezett az elektromos mobilitás. Akár három személy számára is helyet kínál fedélzetén az első ID. Buzz mentőautó, a rakteret ez esetben az orvos és az egészségügyi felszerelés számára optimális munkahelyként alakították ki. A koncepció része a különleges megkülönböztető jelzések (fény és hang) technikája is, amely önálló akkumulátorrendszerről működik.
A holland Snoeks felépítmény-specialista személyszállításra kialakított ID. Buzz Cargo kivitelt mutatott be, az ötüléses ID. Buzz Flex-Cab koncepció így egyfajta elektromos hajtásrendszerű Caravelle változatként jelent meg. A tanulmány hátuljában háromszemélyes üléspad húzódik, amely hosszirányban kétféle pozícióban – normál, vagy komfort lábtérrel – rögzíthető, de az ülőfelülettel együtt akár teljes egészében fel is hajtható. Az üléspad állítása, valamint fel- és lehajtása a B- és a D-oszlopon található kezelőelemmel vezérelhető. A rugalmasan használható üléspadnak köszönhetően a légkondicionált hátsó beltér pillanatok alatt átalakítható a személy- és az áruszállítás igényei szerint. A Snoeks ID. Buzz Flex-Cab tanulmánya rendkívül innovatív személyszállítási koncepció, amely egyaránt jól használható például transzferjárat (shuttle), taxi, közösségi használatú kisbusz céljaira, vagy épp a kisiparosok ideális járműveként.
ID. Buzz Cargo zárt felépítménnyel
A holland Veth Automotive felépítménygyártó a kocsi hátsó részét egészítette ki egy hasáb alakú tárolóhellyel. A felépítmény az eleve kiváló 3,9-ről tekintélyes 6,0 köbméterre növelte a rakteret, amelyben az ID. Buzz Cargo akár 680 kilogramm hasznos terhet is szállíthat. A felépítmény oldalfalai és hátulja egyaránt kialakítható hagyományos, valamint tolóajtókkal és/vagy rolókkal, így biztosítva például a csomagkézbesítők számára, hogy minden oldalról elérhessék a szállítmányt. A tanulmánymodell az utasoldalon mélyre lenyúló ajtóval, a vezetőoldalon rolóval, hátul pedig nagyméretű kétszárnyú ajtóval készült. A felépítmény a rakomány megcsúszását gátló, egyben fokozottan kopásálló padlózatot kapott.
ID. Buzz Cargo hűtősautó
A német Wükaro felépítménygyártó elsőként mutatott be az IAA alkalmával hűtősautó kialakítású ID. Buzz Cargo modellt, amely kifejezetten a belvárosi kiszállító alkalmazásokra, vagyis az úgynevezett „utolsó kilométerekre” készült. Alapvető újdonsága az elektromos hajtás és az ugyancsak elektromos hűtésrendszer kombinációja. A hűtőrendszer egy lapos, 230 voltos, tetőn elhelyezett hűtőrendszerből, egyenként négy 100 amperórás lítium-ion akkumulátorból és egy, az egyenáramot váltóárammá átalakító inverterből áll. A hűtőrendszer négy akkumulátora, amelyek a helytakarékosság érdekében a kerékjáratokban lapulnak, lehetővé teszik a rendszer független működését hat-nyolc órán keresztül. A felszereltségtől függően a tanulmánymodell akár 390 kilogrammos terhet is szállíthat.
ID Buzz Cargo Miele szervizautóként
Az elektromos transzporter rakterében polcrendszerekkel ellátott rész található a Miele ügyfélszolgálata számára anyagok, alkatrészek és szerszámok tárolására, amely a szervizszemélyzet igényeihez igazodik. A beépített összecsukható asztallal ellátott középkonzol a vezető munkahelyeként szolgál az utastérben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.