A legjobb négyévszakos abroncsok
Az Auto Bild, látván, hogy a négyévszakos abroncsok egyre népszerűbbek, ráadásul a mai gyártmányok már nem fukarkodhatnak a biztonsági tartalékokkal, hiszen ha újabban enyhébbek a telek és az erős havazás ritka, mint a hófehér bőregér, a négyévszakos abroncsoknak extrém körülmények között is biztonságos menettulajdonságokkal kell rendelkezniük.
Ezért aztán a német magazin alaposan kipróbált 15 félét ebből az abroncstípusból. De előtte félszáz különféle modellt rostált meg fékpróbával. Minden gumiabroncsot 100 kilométeres sebességről állóra fékeztek nedves és száraz pályán, és csak a legjobb 15 mehetett a téli, a nyári, a vizes és a száraz tesztekre.
Négyévszakos abroncsok 195/55 R 16 (pontszámmal)
- Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 1,3 példás
- Vredestein Quatrac 1,4 példás
- Hankook Kinergy 4S2 2,1 jó
- Glue Quadraxer 3 2,2 jó
- Kumho Solus 4S HA32+ 2,4 jó
- Nokian Seasonproof 2,5 jó
- Dunlop Sport All Season 2,6 jó
- Falken EuroAll Season AS 210 2,7 jó
- Michelin CrossClimate 2 3,2 kielégítő
- Nexen N'blue 4Season 3,2 kielégítő
- Firestone Multiseason 2 3,3 kielégítő
- Toyo Celsius AS2 3,3 kielégítő
- Continental AllSeason Contact 3,5 kielégítő
- Maxxis Premitra All Season AP3 4 feltételesen ajánlott
- Bridgestone Weather Control A005-Evo 4,3 feltételesen ajánlott
A tesztpontszámok magukért beszélnek, ugyanakkor az Auto Bild rámutat: „a modern négyévszakos gumiabroncsok abszolút biztonságos alternatívát jelentenek, különösen a kis- és kompakt autók számára, amint azt az összes éghajlati zónában végzett tesztjeink bizonyítják. De a vásárló mindig legyen óvatos: a gumiabroncsok piacán hemzsegnek a fekete bárányok, ezért vásárláskor feltétlenül kövesse egy komoly szakértő ajánlását vagy támaszkodjon egy ehhez hasonló tesztre.”
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.