Ezek a legjobb téliabroncsok
A német autóklub, az ADAC 16 féle 185/65 R15 T (190 km/h-ig) méretű abroncsot tesztelt, mivel ez a méret széles körben elterjedt a népszerű kisautókban az Audi A1-től a Volkswagen Polóig. Egyébként a tesztet is VW Polo tesztautón végezték – és amint az ADAC megállapította, az általános eredmény vegyes.
Végül is négy gumiabroncs kapott „jó” minősítést:
a Continental WinterContact TS 870,
a Goodyear Ultragrip 9+,
a Semperit Speed-Grip 5 és
a Michelin Alpin 6 minden fő kritériumban jó eredményeket mutatott.
Az utánuk következő hét gumiabroncsot kisebb korlátozásokkal ajánlhatók. Ezeknél figyelembe kell venni a gumiabroncsok erősségeit és (enyhe) gyengeségeit, és a személyes vezetési profilnak és a használati körülményeknek megfelelően kell értékelni.
Ha tehát például száraz és nedves úton elfogadja az enyhe hiányosságokat, ugyanakkor értékeli a jó hóteljesítményt, akkor a BFGoodrich G-Force Winter 2 jó választás. A Vredestein Wintrac azok számára lesz érdekes, akiknek nem fontosak a havas tulajdonságok. Ha pedig évente csak néhány kilométert autózik, akkor a Bridgestone Blizzak LM005 és a Maxxis Premitra Snow WP6Select közül választhat.
Ha szinte soha nem közlekedik autópályán, a Firestone Winterhawk 4 jó választás lehet. Ha pedig a havas teljesítményt sem tartja fontosnak, akkor a Nexen Winguard Snow G3-mal is elégedett lehet. Viszont amennyiben az Avon WT7 Snow mellett dönt, a száraz és havas utakon való viselkedés és a kopási tulajdonságok nem játszhatnak fontos szerepet.
Minden „kielégítő” gumiabroncsra érvényes a következő: minél lejjebb csúszik a táblázatban, annál több hiányosságot kell elfogadni.
Három gumiabroncs csak „kielégítő” minősítést kapott a száraz úton való vezethetőség szempontjából: a Dunlop Winter Response 2, a Fulda Kristall Montero 3 és a Barum Polaris.
Miért?
A gumiabroncsok és a tesztjármű nem futott „tisztán” száraz útfelületen autópálya-sebességgel. Ez azt jelenti, hogy az abroncs nem futnak egyenesen, a kanyarban szükséges kormányszöget a vezető nehezen tudja megbecsülni, az abroncs nem harmonikusan reagál a kormányparancsokra – és elkerülhetetlenek a kormánykorrekciók, mert az autó nem azt a kormányszöget használja, amit a vezető tervezett.
Bár ez a viselkedés nem kritikus, hosszabb autópályás utakon határozottan kényelmetlen és megerőltető. Ugyanakkor sokkal kritikusabb, hogy a tesztautó már nagyon korán – ha a gumik egy kikerülési manőver miatt elérik a határaikat – túlkormányzásra hajlamos, és mindenekelőtt a tapasztalatlan sofőrök nem tudják könnyen irányítani.
Az ADAC mérnökei két modell megvásárlását kifejezetten nem tanácsolják.
Az ADAC szerint az Imperial Snowdragon HP és a Wanli SW611 csupán a „nem megfelelő” minősítét kapta, mivel a két kínai modell rendkívül rosszul teljesít nedves úton. A nedves aszfalton mért féktávolságok jól példázzák gyengeségeiket: ha a legjobb fékekkel rendelkező Bridgestone Blizzak 80 km/h sebességről 36,2 méter után áll meg, akkor az Imperial féktávolsága több mint kilenc méter, a Wanlié pedig még tizenegy méterrel hosszabb. Vagy másképp fogalmazva: amikor a legjobb gumiabroncs már megállította tesztautót, a Wanlival felszerelt kocsi sebességmérőjének tűje még mindig 39 km/h-t mutatott.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.