Győri elektromos hajtásokkal készül az új Audi Q8 e-tron
Az Audi 2018-ban az Audi e-tron megjelenésével kezdte el az utat az e-mobilitás felé, és a jelenlegi nyolc modellből álló elektromos portfólióját 2026-ra húsznál is több modellre bővíti. Ezt követően az Audi csak tisztán elektromos modelleket kínál a világpiacon.
De lássuk, hogy az Audi Hungaria miként támogatja a márka elektromos stratégiáját! Amint Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke elmondta, Győrben 2018 óta gyártanak elektromos hajtásokat, amelyekből ez idáig már több mint 300 000 darabot készítettek. Így a dinamikus Audi Q8 e-tron számára is Magyarországon készül a három különböző elektromos hajtás.
A kocsi mindkét karosszériaváltozatához háromféle elektromos összkerékhajtás kapható, ugyanakkor van egy komoly érdekessége is a hajtásláncnak. A hátsó tengelyen elhelyezett aszinkron motorok koncepciója módosult: 12 tekercs helyett mostantól 14 tekercs generál elektromos mágneses mező van rajta. A motor így változatlan áramfelvétel mellett erősebb mágneses mezőt hoz létre, amely viszont nagyobb motornyomatékot biztosít. Ha a jármű ezt nem veszi igénybe, akkor a villanymotornak kevesebb áramra van szüksége a forgatónyomaték létrehozásához, ezáltal csökken a fogyasztás és nő a hatótáv.
Az alapmodellek, azaz a Q8 50 e-tron, a Q8 50 Sportback e-tron két motorja boost-üzemmódban 250 kW teljesítményt nyújt 664 Nm forgatónyomaték mellett, és a SUV-kivitel a WLTP mérési szabvány szerint akár 491 kilométert is megtehet egy feltöltéssel, míg a Sportback hatótávja eléri az 505 kilométert is.
A Q8 55 e-tron és a Q8 55 Sportback e-tron változat két motorja boost-üzemmódban 300 kW teljesítményt nyújt 664 Nm nyomaték mellett. A WLTP szerinti hatótáv pedig 582 kilométer, míg a Sportbacké 600 kilométer.
E modellek végsebességét ugyanakkor a Q8 50 e-tron modelléhez hasonlóan 200 kilométer/órára korlátozták.
Az SQ8 e-tron és az SQ8 Sportback e-tron csúcsmodelleket három motor hajtja, és az Audi az e-tron sorozat S modelljével először valósított meg hárommotoros koncepciót sorozatgyártásban. Az első tengelyen egy 124 kW-os villanymotor működik. A hátsó tengelyen két darab, egyenként 98 kW teljesítményű villanymotor található, amelyek külön-külön hajtanak meg egy-egy hátsó kereket. A két hátsó villanymotor a másodperc tört része alatt képes teljesen elosztani a meghajtónyomatékot a két kerék között. Ezek együttesen boost-üzemmódban 370 kW teljesítményt és 973 Nm forgatónyomatékot biztosítanak.
Az S modellek hatótávja SUV változatban 494 kilométer, a Sportbacké pedig 513 kilométer, a végsebességüket pedig 210 kilométerig emelte a gyár.
Kétféle akkumulátor választható a modellcsaládhoz: Q8 50 e-tron akkumulátorának tárolókapacitása nettó 89 kilowattóra (bruttó 95 kWh), a két erősebb, Q8 55 e-tron és SQ8 e-tron változatban nettó 106 kWh (bruttó 114 kWh). Az akkumulátormenedzsment módosításával tovább nőtt a vásárló által használható akkumulátorkapacitás. Az Audi Q8 50 e-tron nagy teljesítményű töltőponton (HPC) 150 kW maximális töltési teljesítményt ér el. A Q8 55 e-tron és az SQ8 e-tron esetében pedig a maximális töltési teljesítmény akár 170 kW-ra is nőhet. A nagy akkumulátor egy 30 perces töltési megállóval 10-ről 80 százalékra tölthető, ami a WLTP szerint ideális esetben akár 420 kilométeres hatótávolságnak felel meg. Az Audi Q8 e-tron váltakozó áramú töltőoszlopon vagy wallboxon akár 11 kW-os teljesítménnyel tölthető. Az Audi opcionálisan 22 kW-os váltakozó áramú töltési kapacitást kínál.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.