300 feletti végsebesség: RS 6 Avant, RS 7 Sportback
Az Audi két modelljében egy a közös: a tűzokádó négyliteres V8 biturbo-TFSI a maga 630 lóerős teljesítményével és 850 newtonméteres forgatónyomatékával.
Nem is olyan régen a literenkénti 100 lóerő volt az álomhatár, most meg ott tartunk, hogy az említett motor 600 lóerős alapváltozatán is lehetett javítani.
Mivel a „performance” elsősorban nagyobb teljesítményt jelent az Audinál, megnövelték a turbófeltöltők méretét, a 2,4-ről 2,6 barra emelt töltőnyomás az alapváltozathoz képest 30 lóerővel nagyobb teljesítményt, valamint 50 newtonméterrel növelt nyomatékszintet nyújt a V-nyolcas erőmű. Így aztán az autók álló helyzetből mindössze 3,4 másodperc alatt érik el a 100 kilométer/órás tempót, ami 0,2 másodperccel kevesebb az alap RS 6 / RS 7 modellek értékénél.
A gyár a döbbenetes menetdinamika mellett azzal is fokozta a vezetési élményt, hogy 8 kilónyi hangszigetelőt kivettek a motor és az utastér közül, valamint a jármű hátsó részéből. Így jobban élvezhető a motor és a kipufogó üvöltése, miközben az RS 6 Avant performance saját tömege 2090, míg az RS 7 Sportback performance modellé 2065 kilogramm lett.
Arról se feledkezzünk meg, hogy nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó továbbítja a 4.0 TFSI erejét a quattro állandó összkerékhajtás felé.
A továbbfejlesztett önzáró központi differenciálmű elődjénél könnyebb és kompaktabb konstrukció, egyszerre javítja a menetdinamikai képességeket, jól érzékelhetően precízebb kanyarvételeket biztosítva. A teljes egészében mechanikus központi differenciálmű 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. De ha valamelyik kerék kipörög, automatikusan a másik tengelyre megy a nyomaték – előre akár 70, hátra pedig akár 85 százalék.
Az RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance alapfelszereltségének része az RS-dinamikacsomag, a 280 kilométer/órás végsebességgel, a dinamikus összkerékkormányzással – amely RS-specifikus szoftverével az első és a hátsó kerekek aktív kormányzási beavatkozásaival segíti a vezetőt –, valamint a hátsó tengely quattro sport-differenciálművével.
Extrafelszerelésként az RS-dinamikacsomag plusz is megrendelhető, amely az RS-dinamikacsomag elemein túl 305 kilométer/órára emelt végsebességet és RS kerámia fékrendszert is tartalmaz. Utóbbi részeként a féknyergek igény szerint szürke, vörös vagy kék színben is kérhetők, a tárcsák átmérője pedig elöl 440, hátul 370 milliméter. Az RS kerámia fékrendszer összesen körülbelül 34 kilogrammal nyom kevesebbet acél megfelelőjénél, így csökkentve a rugózatlan tömeget.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.