5 csillagos az új Amarok
Általában csak személyautókra jellemző magas minősítéseket kapott a különféle Euro NCAP tesztfázisokban a Volkswagen Amarok. Ráadásul nem ez a modell egyetlen előnye.
Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új duplafülkés Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat munka közben és szabadidőben egyaránt.
A modell 535 centiméteres hossza 96 milliméterrel haladja meg az elődjét, míg tengelytávja 173 milliméterrel 327 centire nőtt. Mindez természetese tágasabb belteret jelent a duplafülkében. Az új Amarok sorozatot ugyanis eleve négyajtós, duplafülkés (DoubleCab) pick-upnak tervezték és csak az Európán kívüli piacok számára készülnek a kétajtós rövidfülkés (SingleCab) változatok.
Az is lényeges, hogy az Európában és a világ számos más részén szokásossal ellentétben nemcsak hátsókerékhajtással lesz kapható, hanem már az alapkivitel is összkerékhajtással kerül a legtöbb piacra.
Az Amarok mind az öt motorizáció közös jellemzője a magasfokú gazdaságosság és a nyomatékgazdag karakterisztika. Az afrikai piacokon például a négyhengeres, 2,0 literes, 110 kW (150 LE) teljesítményű TDI alapmotor ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kerül forgalomba.
A 125 és 151 kilowattos (170 és 205 lóerős) 2,0 literes, négyhengeres TDI-erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak.
Az új csúcs-TDI a 3,0 literes, V6-os aggregát, amely az Euro 6 kipufogógáz-szabvány szerinti változatában 177 kW (241 LE) teljesítményt nyújt. Más országokban, mint Ausztrália, Új-Zéland vagy Dél-Afrika, a két erősebb TDI-motor akár 155 kW (210 LE), valamint 184 kW (250 LE) teljesítményt is elérhet. Azon piacokra, ahol a pick-upok szegmensében a benzinmotorok meghatározóak, négyhengeres, 222 kilowattos (302 LE) TSI-erőforrás is készült.
A 155 kilowattos és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.
Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az intelligens sebesség-asszisztens (Intelligent Speed Assist), a be- és kiállást is támogató parkolási asszisztens (Park Assist), a 360 fokos nézetet kínáló környezetmegfigyelő rendszer (Area View), a sávváltás-asszisztens (Side Assist) és a közlekedési táblák felismerő funkciója (Road Sign Recognition) – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén. Mindezek megjelenése a fedélzeten azért is fontos, mert az Euro NCAP külön pontokkal jutalmazza az ilyesféle felszereléseket.
Egyaránt feltűnően tágas a dupla- (DoubleCab) vagy szimplafülke (SingleCab) mögötti rakfelület, amely az elődmodellhez hasonlóan a kerékjáratok között rendelkezésre álló 1227 milliméternyi szabad hellyel egy keresztben vagy hosszában elhelyezett euro-raklap számára is elegendő helyet kínál. A plató hosszúsága a duplafülkés kivitelen 1624, míg a szimplafülke mögött 2332 milliméter, így utóbbi esetben akár két Euro-paletta is felrakható. A rakomány a plató és az oldalfalak gyűrűihez rögzíthető. Az oldalfalak magassága szintén a felszereltségtől függően legfeljebb 21 milliméterrel akár 529 milliméterre nőtt.
Fontos a világjárók számára, hogy a tető statikus terhelhetősége 350 kilogrammra emelkedett, ami például egy tetősátor számára is elegendő.
Az új Amarok ötféle felszereltségi változatban jelenik meg a piacon. A belépőszint az Amarok kivitel, amelyet a Life és a Style követ, valamint egyaránt csúcsváltozatként érkezik a PanAmericana (terepes karakter) és az Aventura (utcai karakter) kivitel.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.