Jövőbemutató VW-tanulmány: ID.7
Januárban Las Vegasban nem elsősorban a kaszinók körül forog a világ. Az év elején van ugyanis a sosem alvó városban a CES (Consumer Electronics Show), vagyis a nemzetközi szórakoztatóelektronikai kiállítás, ahol a show neve ellenére évről évre több autó tűnik fel.
Nem is csoda, hogy a Volkswagen Group of America ott mutatta be az ID.7 koncepciómodellt, a sorozatgyártású változat világpremierje pedig 2023 második negyedévében lesz.
De lássuk csak milyen is az ID.7?
Először is döbbenetesen áramvonalas, így érthető, hogy a gyári közlemény hangsúlyozza, hogy a csaknem öt méter hosszú kocsi a WLTP norma szerint elérheti az akár 700 kilométeres hatótávot is.
A 2,97 méteres tengelytávú, ennélfogva vásárcsarnok méretű beltérrel rendelkező limuzin formavilágát aerodinamikus orr- és tetőkialakítása – ereszkedő tetővonala – határozza meg, amelyek nagyban hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótáv növeléséhez. Az ID.7 elején átáramoltatott légbeömlőnyílások célzottan az autó oldalai mentén hátrafelé terelik a levegőt, olyan légfüggönyt (Air Curtain) képezve, amely csillapítja az oldalsó régiók légörvényeit.
Az ID.7 modellek alapfelszereltségéhez tartozik egyebek között a „Kiterjesztett valóság” head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display), egy 38 centiméter képátlójú képernyő, a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált, újszerű kezelése.
A légkondicionáló berendezés intelligens légbefúvó nyílásokkal működő koncepciója több új funkciót is kínál. Az ID.7 például a kulcs alapján felismeri a közeledő vezetőt, még beszállás előtt megkezdve – a forró nyári napokon – a beltér hűtését, vagy – hideg időben – a fűtését. Ennek során az új tervezésű intelligens légbefúvó nyílások (Smart Air Vent) szabályozzák a légáramlást, dinamikus pásztázó mozgással terítve nagy területre a lehető leggyorsabban a levegőt.
Ha az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás közvetlenül a testükre is irányulhat, de közvetve is szellőztethető a beltér. Az új, nagyméretű kijelzőn folyamatosan láthatók, aktiválhatók, valamint felhasználónként külön-külön menthetők ezek a funkciók. A különleges kívánságok hangvezérléssel aktiválhatók. A „Helló Volkswagen, fázik a kezem!” jelzésre például a kormánykerékfűtés bekapcsolásával reagál az ID.7, miközben célzottan meleg légáramot irányít a kezekre.
„Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenünk meg a piacon. Célunk, hogy minden piaci szegmensben megfelelő ajánlattal szolgálhassunk” – hangsúlyozta Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.
Mindez aláhúzza, hogy a Volkswagen továbbra is gyors ütemben halad az e-mobilitásra való átállással: a tisztán elektromos járművek (Battery Electric Vehicles - BEV) mintegy 330 ezer darabos tavalyi kiszállításai világszerte 23,6 százalékkal nőttek az előző évhez képest.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.