Jégen Guinness-rekorder lett a Škoda
A Škoda két, a Guinness World Records által hitelesített jégdrift világrekordot állított fel az Enyaq RS iV SUV-val, a márka második tisztán elektromos sportmodelljével a 40 centiméter mélységben befagyott svédországi Stortjärnen-tavon, egy 188,496 m kerületű körpályán.
Az első rekord, amelyet a Škoda megdöntött, a „Leghosszabb folyamatos járműsodródás jégen” kategóriában volt. A nemrég bemutatott Škoda Enyaq RS iV SUV-t vezetve Richard Meaden – akiről még lesz szó – új, hivatalosan hitelesített rekordot állított fel azzal, hogy több mint 15 percig és 7,351 kilométeren át tartotta az autót ellenőrzött csúszásban. Meaden sodródása megdöntötte a korábbi, 2022-ben Kínában felállított 6,231 km-es rekordot. Az első rekord megdöntésével Meaden és a Škoda Enyaq RS iV SUV egyben egy második rekordot is felállított, mégpedig a „Leghosszabb folyamatos elektromos autó sodródás jégen” rekordját.
Az egyébként teljesen szériakivitelű Enyaq RS iV alaposan megállta a helyét, és a rekordot jelentő 15 perc 58 másodperc alatt 39-szer kerülte meg a driftkört. Végsebessége 48,69 km/h volt, a leglassabb ponton pedig 31,64 kilométeres sebességgel haladt.
Egy Guinness World Records bíró jelenlétében és David Kalas nemzetközi driftbíró tanúként, a Škoda a száguldozás negyedik napján állította fel a rekordot számos, különböző gumikombinációkkal végrehajtott próbafutást követően. A tökéletes driftelés eléréséhez a teljes öt nap alatt összesen 18 órán át drifteltek a mínusz 10 fok alatti hőmérsékleten.
A rekord teljesítéséhez használt szériaautó 20 hüvelykes könnyűfém keréktárcsáira elöl 600 darab 5 milliméteres szegeccsel ellátott 245/35-R20 méretű abroncsot szereltek, a hátsó 255/45-R20-as abroncsok pedig 300 darab 2 milliméteres szegecset viseltek, ami ideális kombinációnak bizonyult a jégen.
Meadenről pedig annyit, hogy ő volt az, aki két éve egy Škoda Octavia vRS volánja mögött 227,080 mérföld/órás sebességrekordot állított fel a legendás Bonneville Salt Flats versenypályán. Igaz, a kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltős benzinmotor teljesítménye meghaladta a 600 lóerőt…
Az Enyaq RS iV egyébként elöl 15, hátul pedig 10 milliméterrel alacsonyabb sportfutóművel rendelkezik, mint a normál Enyaq iV, ugyanakkor a második teljesen elektromos Škoda, amely az RS jelvényt viseli. Két villanymotorjának és 82 kWh-s (nettó 77 kWh-s) akkumulátorának és köszönhetően 299 LE teljesítményt kínál, és mindössze 6,5 másodperc alatt éri el a százas tempót. A tengelyenként egy-egy motorral az Enyaq RS iV 460 Nm nyomatékot termel, azonnali gyorsulást és erőteljes teljesítményt biztosítva.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.