A VW haszonjárművek ásza lett az ID. Buzz
Az ID. Buzz rendelésállománya messze felülmúlja az előzetes várakozásokat; több mint tízezer jármű már úton van az ügyfelekhez.
Az ID. Buzz, vagyis az első tisztán elektromos hajtással tervezett kisbusz határozta meg a Volkswagen Haszonjárművek elmúlt évét. A világszerte nagy érdeklődéssel várt márciusi világpremierjét követően májusban kezdődött előértékesítés, de még mielőtt első darabok ősszel a márkakereskedőkhöz érkeztek volna, máris 21 ezret rendeltek meg az ID. Buzz család tagjaiból. Ez jelentősen meghaladta a Volkswagen Haszonjárművek éves tervét, az év végére pedig már összesen 26 600 megrendelést könyvelhettek el az ID. Buzz Pro és ID. Buzz Cargo modellekre. Tavaly összesen 10 800 ID. Buzz gördült ki a Volkswagen Haszonjárművek hannover-stöckeni főüzeméből, hatezret pedig át is adtak megrendelőiknek az év végéig.
Összesen 7500 kiszállított elektromos modellel a Volkswagen Haszonjárművek több mint dupláját érte el az előző évi 3600 darabos teljesítményének a világpiacon. Az ID. Buzz, amellyel a vállalat megalapozta járműkínálata elektromossá alakítását, alapvetően hozzájárult ehhez a teljesítményhez.
Másrészt a 2022-es évet összességében az ukrajnai háború hatásai és a beszállítói láncolatokat érintő ismételt bizonytalanságok határozták meg a Volkswagen Haszonjárművek számára is. A márka globálisan összesen 328 600 járművet adott át ügyfeleinek 2022-ben, ami 8,6 százalékos csökkenést jelentett a megelőző évhez képest. A 407 400 darabos megrendelésállomány azonban messze meghaladta az ügyfélkiszállítások számát, egyaránt igazolva a vásárlók nagyfokú márkahűségét, valamint a Volkswagen aktuális modelljei iránti intenzív érdeklődést.
Nyugat-Európában a vállalat 235 300 (az előző évben: 248 700) járművet szállított ki ügyfeleinek. Ebből 98 400 leszállított járművel (+8,3 százalék) Németország továbbra is a Volkswagen Haszonjárművek legjelentősebb piaca. A megrendelésállomány 8,8 százalékkal 137 400 darabra bővült, ami jelentősen meghaladja a korábbi, 2015-ös rekordvolument.
Kelet-Európában a Volkswagen Haszonjárművek 22 100 (az előző évben: 30 200) járművet adott át ügyfeleinek. A legfontosabb piac a régióban 7900 jármű értékesítésével továbbra is Lengyelország, ahol az említett okok miatt 2021-ben 9100 VW haszonjármű talált gazdára.
Magyarországon elenyésző volt a visszaesés, hiszen a tavalyelőtti 1755 után az elmúlt évben 1747 járművet adhatott át az importőr, a Porsche Hungaria az ügyfeleknek.
„A regisztrációs darabszámban tapasztalható stagnálás, a piac közel 30 százalékos visszaesése mellett viszont jelentős piaci részesedés-növekedést jelent – mondta Kovács András, a Volkswagen Haszonjárművek magyarországi márkaigazgatója. – Büszkék vagyunk emellett arra is, hogy azon kevés európai piac közé tartozunk, ahol már a tavaly év végén elkezdődhetett az új Amarok értékesítése, amelyből 2022-ben világszerte összesen 39 800 darabot adtak át az ügyfeleknek. Nagyon sokat várunk az Amaroktól és a rendkívül népszerű ID. BUZZ és ID. BUZZ Cargo modellektől is a 2023-as évben.”
A legjobb teljesítményt a magyar piacon a Multivan érte el az elmúlt évben, amely a T7 bevezetésének köszönhetően felrázta a piacot, és 50 százalékos növekedést hozott a regisztrációkban. Jó forgalmat bonyolított még a Crafter is, amelyből 524 (+32,3 százalék) darabot adtak át hazánkban tavaly.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.