Az Audi-gének a jeges úton is védenek

2023. 03. 03.

a.jpg

Akármennyire is nehéz elhinni itthonról, Ausztriában van hó, sőt nem is kevés. A sok hó pedig lefagyott jeges utakat jelent ott is, ahol eltakarították, és ez alaposan igénybe veszi a járművezetőket és az autókat egyaránt, még abban az esetben is, ha az előírásoknak megfelelően téli gumiabroncsok feszülnek a kerekeken, sőt – ha szükséges – még a hóláncot is felszerelték.

A Mosoni Péter által készített fotóinkon látható Audi RS 3 vezetője viszont magabiztosan indulhat útjára, hiszen a menettulajdonságok minden Audiban jól érzékelhető génjeit már a négykarikás márka modelljeinek tervezési szakaszában meghatározzák a fejlesztők.

a2_1.jpg

A téli körülmények közötti menettulajdonságok kialakítása szempontjából meghatározó tesztvezetések egy fontos szakasza az észak-svédországi dermesztő hidegben zajlik, ahol a gyáriak tesztvezetései alapjául az olyan esetek szolgálnak, mint például a téli körülmények között végrehajtott vészfékezés, az iránytartás és a kanyar ívében maradás.

A kanyar bejáratánál a járműnek közvetlenül kell követnie a kormánymozdulatot, de a kanyarív csúcspontján jellemző könnyű irányíthatóság, majd a kanyar kijáratán mutatott kismértékű korrekciós kormányzási igény is a kötelező kritériumok közé tartozik a mérnökök számára.

a3_1.jpg

Az eredmény pedig az enyhén túlkormányzott, ám sosem alulkormányzott menettulajdonság lett. Az Audi olyan technikákkal éri el mindezt, mint a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (Torque Vectoring), az e-tron S hátul kétmotoros hajtásrendszere vagy az RS 3 teljes mértékben változó elosztású forgatónyomaték-szabályzása (Torque Splitter).

Az Audi modellekbe épített rendszerek kiegyensúlyozottan és mindenkor pontos összhangban működnek. Ha az ügyfél éppen légrugózású járművet rendel, automatikusan az adott specifikus tulajdonságokra szabott kormányhangolást is kap. Ez olyan más rendszerekkel alkotott kombinációkra is érvényes, mint például az elektromechanikus aktív oldalirányú billenésstabilizálás (eAWS), az aktív futómű vagy a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (Torque Vectoring). Az Audi e-tron S elektromos quattro összkerékhajtása így igény szerint nulla és száz százalék között szabályozza az első és a hátsó tengely közötti forgatónyomaték-elosztást. Ezt a tovább növelt agilitás érdekében a Torque Vectoring teszi teljessé, amelynek üzeme során a hátsó elektromos motorok mechanikus differenciálmű nélkül, közvetlenül az egyes kerekeket hajtva osztják el a nyomatékot.

a4_1.jpg

Annak érdekében, hogy a jármű mindenkor uralható legyen, az e-tron S esetében például a rendszer a pillanatnyi menethelyzet felismerését követő mindössze 30 ezredmásodpercen belül beállítja az elektromos motorok forgatónyomatékát.

Mindez „előretekintő” módon zajlik, azaz még azelőtt, hogy síkos úton vagy a nagysebességű kanyaríveken a kerekek hajtásból eredő megcsúszása (kipörgés), illetve az autó alul- vagy túlkormányzottsága lépne fel.

a5.jpg

Ennek eredménye az olyan precíz irányíthatóság, amelynek karaktere a futóműszabályzó rendszereken keresztül széles tartományban állítható, a hangsúlyosan stabiltól egészen a kifejezetten sportosig. Sport-üzemmódban például a vezérlőrendszerek később lépnek közbe, lehetővé téve az enyhén túlkormányzott vezetési stílust is.

Dinamikus kanyarmenetben a belső íven gördülő, lecsökkent terhelésű első kereket az üzemi fék enyhén lassítja, megelőzve a kipörgést és tovább finomítva az irányíthatósági tulajdonságokat. Hasonlóképpen és különösen hatékonyan működik az e-tron S fentebb már említett kerekenkénti elektromos forgatónyomaték-szabályzása – azaz a hátsó kerekek közötti nyomatékelosztás – is, amely ezredmásodpercek alatt megy végbe. Amikor az autó kigyorsít a kanyarívről, az elektromos motorok a külső íven gördülő hátsó kerékre nagyobb, míg a belsőre kisebb forgatónyomatékot továbbítanak.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr4718062744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablakmosó (5) ablaktörlő (8) abroncs (31) ABS (6) ACEA (6) ADAC (22) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akku (5) akkumulátor (25) akkumulátor töltés (5) alkatrész (9) Amarok (6) Anglia (5) arany kormánykerék (6) asszisztens rendszer (11) átlagos kor (6) átverés (19) Audi (162) Audi A1 (6) Audi A3 (18) Audi A3 Sportback (13) Audi A4 (15) Audi A6 (7) Audi e-tron (15) Audi e-tron GT (5) Audi Hungaria (15) Audi Q3 (16) Audi Q3 Sportback (11) Audi Q7 (6) Audi Q8 (11) Audi RS (6) Audi TT (10) Audi TT Coupé (8) Audi TT Roadster (7) Ausztria (5) autó (32) autódiagnosztika (7) autódiagnosztikai eszköz (6) autógyártás (5) autóimport (6) autólopás (7) Autonóm Vészfékező Rendszer (5) autópálya (16) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (26) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (8) baleset (61) Beetle (5) Bentley (7) benzin (8) benzines autó (6) benzinmotor (12) bírság (9) biztonság (12) biztonsági öv (7) biztonságos autó (5) biztosítás (14) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (32) Bogár (16) Bridgestone (22) Budapest (12) büntetés (6) Caddy (7) CASCO (12) cikk (18) cikkek (1165) CO2 (5) Continental (20) crossover (8) családi autó (14) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) CUPRA (16) Cupra (12) Cupra Born (10) Cupra Formentor (6) Dacia (11) Das WeltAuto (154) Das Weltauto Centrum (10) Datahouse (53) dízel (19) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (13) dugó (5) Dunlop (12) DWA (10) e-autó (5) e-tron (14) Egyesült Államok (9) Egyesült Királyság (10) elektromos (69) elektromos Audi (7) elektromos autó (131) elektromos autózás (13) elektromos motor (16) elektromos SUV (7) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (11) ellenőrzés (6) Európai Unió (22) EURO NCAP (6) Euro NCAP (27) év autója (11) Fabia (5) fagy (6) fék (6) féktáv (7) FIAT (10) Ford (64) Ford Focus (7) forgalomba helyezés (6) Formentor (5) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (18) Goodyear (24) gumi (35) gumiabroncs (35) gumicsere (13) guminyomás (5) gumiteszt (16) gyalogos gázolás (5) Győr (16) gyorshajtás (18) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (21) halálos közlekedési baleset (18) Hankook (19) hasznalt (7) használt (12) Használtautó (20) használtautó (213) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (24) használtpiac (16) használt autó (189) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (12) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (27) használt piac (6) használt személyautó (5) hasznos (336) haszongépjármű (7) Haszonjárművek (5) hatótáv (8) hátsókerék hatjás (7) hibrid (15) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (488) Honda (8) horrorkaraván (9) Hyundai (14) ID. (6) ID.7 (5) ID.BUZZ (14) ID.Buzz Cargo (5) idős autó (7) illegális szerviz (5) illegális szoftver (8) import (14) importált használtautó (5) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (10) JAF (5) Jármű Szolgáltatási Platform (6) JATO (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (9) karosszéria (7) kerékpár (5) KIA (17) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kisbusz (6) kishaszonjármű (28) kishaszonjármű forgalomba helyezés (8) kisszines (342) köd (6) ködben vezetni (5) Kodiaq (5) ködlámpa (6) ködlámpa használatának szabálya (5) kombi (18) kombi autó (5) környezetbarát (6) környezetvédelem (5) koronavírus (48) közlekedés (9) közlekedésbiztonság (5) közlekedési baleset (17) Központi Statisztikai Hivatal (10) közúti baleset (15) közúti halálos baleset (11) KRESZ (6) kresz (6) KSH (8) lakókocsi (6) Lane Assist (5) LED (6) LED-lámpa (6) legjobb autó (6) légkondicionáló (6) légzsák (7) limuzin (5) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyarország (7) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (18) Magyar Közút Zrt. (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (20) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (24) MGE (12) Michelin (24) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (8) mobiltelefon vezetés közben (5) motor (14) motorkerékpár (7) motorolaj (5) MPV (5) Multivan (8) NAV (30) NAV ellenőrzés (9) NCAP (14) NCAP teszt (18) Németország (20) német autóklub (6) nepper (11) Nokian (7) Nürburgring (8) nyaralás (10) nyaralás autóval (6) nyárigumi (19) nyárigumiteszt (11) nyári abroncs (6) Octavia (15) old timer (5) old timer autó (5) Opel (59) ORFK (5) összkerékhajtás (7) ötcsillagos minősítés (12) öt csillag (7) parkolási asszisztens (5) Passat (5) pénzügyőr (5) Peugeot (11) PHEV (5) piaci statisztika (8) pick-up (7) Pikes Peak (8) Pirelli (7) plug-in hibrid (54) Porsche (40) Porsche 911 (8) Porsche Hungaria (20) Porsche Taycan (7) Renault (13) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (35) rendszám (6) Románia (5) sávtartó asszisztens (8) SEAT (71) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (7) SEAT Ateca (11) SEAT Cupra (6) SEAT Ibiza (5) Seat Leon (6) SEAT Leon (8) SEAT Tarraco (6) sebességkorlátozás (6) sebességszabályozás (5) síelés (5) síelés autóval (5) Skoda (201) Skoda Auto (21) Skoda Enyaq (16) Skoda Enyaq iV (18) Skoda Fabia (23) Skoda Kamiq (13) Skoda Karoq (9) Skoda Kodiaq (13) Skoda Octavia (82) Skoda Superb (29) sportautó (12) SUV (112) suv autó (7) Suzuki (37) szabálytalanság (6) szélvédő (6) szélvédő takarítás (7) személyautó (24) személyautó-állomány (5) személygépjármű (18) szén-dioxid kibocsátás (16) szerviz (9) T-Roc (5) tanulmányautó (5) TDI (9) technológia (14) teherautó (6) tél (11) téligumi (22) téligumiteszt (10) terepjáró (8) Tesla (10) teszt (8) tisztán elektromos (6) töréspróba (5) törésteszt (24) Tóth Péter (8) Toyota (24) Transporter (14) Travel Assist (12) TSI (17) tudta (9) újautó (43) új autó (29) új autók forgalomba helyezése (6) új modell (5) utazás (6) ütközés (11) ütközésbiztonság (5) ütközésvédelem (6) üzemanyag (11) üzemanyagárak (5) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (6) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (7) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (341) Volkswagen-csoport (218) Volkswagen Amarok (5) Volkswagen Beatle (5) Volkswagen Caddy (8) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (84) Volkswagen Haszonjárművek (8) Volkswagen ID (17) Volkswagen ID.3 (17) Volkswagen ID.4 (10) Volkswagen ID.7 (8) Volkswagen ID.Buzz (9) Volkswagen Konszern (6) Volkswagen Multivan (5) Volkswagen Passat (40) Volkswagen Passat Variant (5) Volkswagen Polo (26) Volkswagen T-Cross (7) Volkswagen T-Roc (9) Volkswagen Taigo (7) Volkswagen Tiguan (15) Volkswagen Touran (7) Volkswagen Transporter (13) Volkswagen Up! (5) Volvo (9) Vredestein (5) VW (10) VW-csoport (10) What car? (36) WLTP (28) Wolfsburg (8) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása