Íme a furgon, amelyik megbukott az Euro NCAP tesztjén
2021-ben az Euro NCAP elindította a kereskedelmi furgonok biztonsági értékelését, hogy javítsa a flottakezelők biztonsági tájékoztatását, és biztonságosabb élményt nyújtson a furgonvezetőknek és a többi úthasználónak. Az Euro NCAP egy évvel később, amikor a furgonok eredményeit újra megvizsgálta, érezhető javulásról számolt be, 2023-ban pedig megteszi a következő lépést, és szigorítja a minősítési kritériumokat. Idén már 18 kishaszonjármű esett át a teszteken az új, szigorúbb feltételek mellett. Az Euro NCAP arany, ezüst és bronz fokozatú minősítéseket osztott ki, bár a Nissan Interstar megtartva tavalyi pozícióját továbbra is a Nem ajánlott minősítést kapta az ütközéselkerülő rendszerek hiánya miatt.
A Volkswagen Crafter és a Transporter viszont ezüst minősítést kapott.
Amint a szervezet írta, az autonóm vészfékező rendszer (AEB) a várható ütközésre figyelmeztető rendszerrel (forward collision warning, FCW) együtt megrendelhető mindkét VW két modellhez, és a tesztelt járművekben ki is próbálták működés közben. A teljesítmény összességében megfelelő volt, bár a rendszer nem ismeri fel a veszélyeztetett úthasználókat, például a gyalogosokat és kerékpárosokat.
A sávtartó rendszer ugyancsak külön rendelhető, és magában foglalja a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, amely figyelmezteti a járművezetőt a sávjából való kisodródásra, ugyanakkor a sávtartó asszisztenst (LKA), finoman visszavezeti a járművet a saját sávjába.
Az LKA magában foglalja a vészhelyzeti sávtartást (emergency lane keeping, ELK) is, amely bizonyos vészhelyzetekben erőteljesen avatkozik be, és az elvégzett tesztek során jó eredményeket ért el. Ez a funkció alapértelmezés szerint minden utazás kezdetén bekapcsol. További támogatást nyújt az opcionális holttérfigyelő rendszer információs rendszer, a BLIS (blind-spot information system).
A kameraalapú sebességasszisztens rendszer a közlekedési táblák felismerésével azonosítja a helyi sebességhatárokat, és ezt az információt megjeleníti a vezetőnek.
A biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető rendszer szériafelszereltségként csak a vezetőüléshez tartozik, de az utasüléshez is rendelhető. A Crafterhez és a Transporterhez egyaránt rendelhető a járművezetőt figyelő rendszer is, amely észleli a fáradtságot, vagy a vezetésre alkalmatlan állapotot, és jelzi a vezetőnek, hogy szünetet kell tartania.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.