ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
Éppen ötven éve, 1973-ban tesztelte első alkalommal a nyári abroncsokat a német autóklub, az ADAC. Ezért most, a jubileumi évben éppen ötvenféle, 205/55 R 16-os méretű abroncsot vetettek vizsgálat alá, ám csupán tíz érdemelte ki a „jó” minősítést.
Az első helyre a rendkívül kiegyensúlyozott Goodyear EfficientGrip Performance 2, valamint a Continental PremiumContact 6 került, amelyek mércét állítanak a vezetésbiztonság terén, és mindkettő 2,0 ponttal kerültek az élre.
A toplista:
Goodyear EfficientGrip Performance 2 2,0
Continental PremiumContact 6 2,0
Michelin Primacy 4+ 2,1
Bridgestone Turanza T005 2,3
Nokian Tyres Wetproof 2,3
Falken ZIEX ZE310 ECORUN 89 2,3
Continental UltraContact 2,3
Kumho Ecsta HS52 2,4
Hankook Ventus Prime4 2,5
Nexen N´Fera Primus 2,5
A középosztály
Ide 21 abroncs került, de amint az ADAC megállapította, általában a sok tesztfeladat közül csak az egyikben teljesítettek gyengébben, ám ez elég volt ahhoz, hogy mérsékelje az összpontszámot.
Általában a vizes utakon tapasztalható kisebb gyengeségek vezettek a vezetésbiztonsági pontszám csökkentéséhez, de az is előfordult, hogy a kopásállóságot nem találták megfelelőnek a szakemberek.
Az Apollo Alnac például 3,5-es osztályzatot kapott a futásteljesítményre, mert csak alig 30 ezer kilométert lehetett megtenni vele az abszolút kopási határig, ami 1,6 milliméteres barázdamélységet jelent. Összehasonlításképpen: az alacsony gördülési ellenállású Michelin e.Primacy (általános minősítés: elégséges) közel 72 ezer kilométert tett meg.
A miheztartás végett jó tudni, hogy a 2,6 – 3,5 közti pontszám már csak kielégítő minőséget jelent.
Kenda Kenetica Pro KR210 2,6
Kleber Dynaxer HP4 2,6
Fulda EcoControl HP2 2,6
Toyo Tires Proxes Comfort 2,6
Debica Presto HP 2 2,7
Dunlop Sport BluResponse 2,7
Pirelli Cinturato P7 C2 2,7
Sava Intensa HP2 86 2,7
Semperit SPEED-LIFE 3 2,7
Firestone Roadhawk 2,8
BF Goodrich Advantage 2,9
GT Radial FE2 2,9
ESA+TECAR SPIRIT PRO 3,1
Barum Bravuris 5HM 3,1
Viking Protech Newgen 3,1
Norauto Prevensys 4 3,1
Apollo Alnac 4G 3,2
General Tire Altimax One S 3,2
Giti GitiSynergy H2 3,2
Petlas Imperium PT515 3,3
Uniroyal RainSport 5 3,3
Elégséges!
Az ADAC szakemberei szerint a klasszikus ellentétes célok a gumiabroncsgyártásban nem mindig oldhatók fel. Jó példa erre a Michelin e.Primacy, amely csak elégséges osztályzatot kapott.
Az e.Primacy, amelyet a Michelin nem csak belsőégésű motorokhoz, hanem e-autókhoz is ajánl, a futófelület kopása és a gördülési ellenállás tekintetében meggyőző teljesítményt mutatott, viszont nedves aszfalton 80 km/h-ról csak 43,7 méter után áll meg, míg a Continental PremiumContact 6-tal szerelt autó már 34,4 méter után állt, mint a cövek!
Hifly HF 201 3,6
Cooper ZEON CS8 3,6
Westlake Z-107 3,7
Minerva F 209 3,7
King Meiler Sport1 3,8
Tomket Sport 3,8
Michelin e.Primacy 3,9
Laufenn S Fit EQ+ 3,9
Delinte DH 2 4,0
Zeetex ZT 1000 4,1
Avon ZV7 90 4,1
Radar RPX 800 4,1
Futottak még, de minek?
Ez a hét abroncs katasztrofális teljesítménnyel bukott meg a nedves úton – emeli ki az ADAC összefoglalója, példaként hozva a Kínából származó, rendkívül strapabíró DoubleCoin DC99-et. Ezzel a gumival közel 65 ezer kilométert lehet megtenni, de addig remélhetőleg soha nem kell fékezni vizes úton: az 59,3 méteres fékút 80 km/h-ról a vezető és mindenki más közlekedő számára veszélyes.
Azon a ponton, ahol a Continental PremiumContact 6-tal szerelt tesztautó már állt, a DoubleCoin DC99 körülbelül 52 kilométeres sebességgel suhant tovább. Az ilyen sebességnél bekövetkező balesetek drámai következményekkel járhatnak – ezért ne nyúljon ezekhez az abroncsokhoz! – hívta fel a figyelmet a német autóklub.
Rotalla RH 01 4,7
Berlin Tires Summer UHP 1 G2 5,3
Lassa Driveways 5,3
Evergreen EH 226 5,4
Riken Road Performance 5,4
DoubleCoin DC99 5,5
Premiorri Solazo 5,5
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.