Nyári SUV-abroncs teszt
Az Auto Bild az egyik leggyakoribb, a 225/65 R 17 méretű SUV-abroncsok tesztjével örvendeztette meg az olvasóit a közelmúltban.
A legtöbb SUV-tulajdonos nem rajong a sárban való csapatásért és a nehéz terepen való kalandozásért, mégis mindig vannak olyan helyzetek, amikor csak a lehető legjobb gumiabroncsokkal felszerelt összkerékhajtás képes a járművet mozgásban tartani. Hóban és jégen egyértelmű az helyzet: a téli gumiabroncsokkal kombinált négy meghajtott kerék előnyei nyilvánvalóak. De még a nyári hónapokban is kerülhetünk kényes helyzetekbe.
Egy példa: indulás a kempingből, a lakókocsi már a vonóhorgon, de a gyep nedves, a terep enyhén emelkedik. Óvatosan a gázra lépünk – de semmi sem történik, a kerekek egyhelyben forognak a korábban fűnek tűnő területen. Egy kicsit több tapadással valószínűleg elkerülhető, hogy traktoros után nézzünk.
Az Auto Bild által füvön, homokon, kavicson és sárban végzett tapadásméréseknél akár 30 százalékos különbséget is tapasztaltak a szakemberek. És az abroncs tapadása az a tényező, amely meghatározza, hogy biztonságosan halad-e a SUV, vagy elakad.
Legalább ilyen fontosak azonban a biztonsági tartalékok a normál közúti forgalomban: a rövid fékút, a kiegyensúlyozott kezelhetőség és a bőséges tartalék az aquaplaning ellen.
A német magazin nyári gumiabroncstesztjének győztese a Michelin Pilot Sport 4 SUV lett. Nedves és száraz úton nyújtott csúcsteljesítménnyel, példás biztonsági tartalékokkal aquaplaning-veszélyben, precíz kormányzási viselkedéssel, jó terepjáró képességekkel és meggyőző gördülési komforttal lett az első.
Négy másik abroncs is „példás” minősítést kapott: a Bridgestone Turanza 6 után a Falken Ziex ZE310 Ecorun és a Goodyear EfficientGrip 2 SUV osztozik a harmadik helyen, majd a Hankook Ventus Prime 4 lett az ötödik. A Pirelli Cinturato P7 és az Uniroyal holtversenyben a hatodik pozíciót érte el és hozzájuk hasonlóan „jó” minősítést kapott a sorrendben nyolcadik helyezett Toyo abroncs.
Csupán „kielégítő” lett a General és a Nexen teszteredménye, ugyanakkor az Auto Bild szerint a Cooper Zeon 4XS Sport csak feltételesen ajánlható. A tesztben csupán közepes tapadást mutatott nedves úton, arról nem is beszélve, hogy vizes aszfalton jelentősen hosszabb fékutat és korlátozott aquaplaning-biztonságot mértek a szakemberek.
- Michelin Pilot Sport 4 SUV példás
- Bridgestone Turanza példás
- Falken Ziex ZE310 Ecorun példás
- Goodyear EfficientGrip 2 SUV példás
- Hankook Ventus Prime 4 példás
- Pirelli Cinturato P7 jó
- Uniroyal RainExpert 5 jó
- Toyo Proxes Comfort jó
- General Grabber GT Plus kielégítő
- Nexen N'Fera Sport SUV kielégítő
- Cooper Zeon 4XS Sport feltételesen ajánlott
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.